Însă, nu toţi experţii în nutriţie sunt de acord cu aceste reguli alimentare, deşi studiile efectuate au oferit rezultate surprinzătoare.

Planificarea alimentară şi efortul fizic

Persoanele care merg la sală obişnuiesc să consume un shake proteic cu câteva minute înainte de terminarea antrenamentului. În acest mod ei îşi programează aportul de proteine pe care organismul îl asimilează.

Se consideră că orele fixe la care se consumă proteinele ajută la echilibrarea nivelului de insulină, care ajută la pierderea în greutate şi la formarea muşchilor.

De exemplu, pentru creşterea nivelului de insulină poţi mânca o masă bogată în carbohidraţi şi proteine chiar înainte sau imediat după un exerciţiu fizic intens.

Ora la care mănânci alimentele sau cantitatea pe care o mănânci contează?

Monitorizarea a tot ceea ce mănânci într-o zi şi mai ales a orelor la care ai mâncat un anumit aliment poate fi destul de obositoare.

Mulţi nutriţionişti spun că succesul unei diete este garantat nu de ora la care consumi carbohidraţi sau proteine, ci de cantitatea pe care o mănânci şi echilibrul nutritiv pe care îl păstrezi.

O dietă pe ore poate fi benefică pentru sportivi, dar nu şi pentru restul dintre noi.

Managementul meselor zilnice

Studiile au dovedit într-adevăr că mesele mai bogate în calorii în prima parte a zilei ajută la pierderea în greutate.

Un studiu efectuat pe 93 de femei obeze cu sindrom metabolic au arătat că un mic dejun bogat şi o cină uşoară le ajută să slăbească. Acestea au consumat 1400 de calorii pe zi, păstrându-şi stilul de viaţă sedentar.

În concluzie, doar dacă nu practici un sport de performanţă, nu contează ora la care mănânci anumite alimente, cât timp ceea ce mănânci nu este în exces şi urmezi o dietă echilibrată.

Sursa foto: huffingtonpost.com