Însă,persoanele care acordă atenţie alimentelor pe care le consumă au un risc mai mic de a suferi din cauza constipaţiei. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îţi menţii sistemul digetiv sănătos.

Intoleranţa la lactoză

Persoanele care consumă lactate,dar au intoleranţă la lactoză,au un risc mai mare de a suferi din cauza constipaţiei.

De aceea,specialiştii recomandă persoanele care au intoleranţă la lactoză să consume o cantitate redusă de produse lactate pentru a preveni apariţia constipaţiei.

O alimentaţie săracă în fibre

În general,o cantitate insuficientă de fibre duce la instalarea constipaţiei. Pentru a preveni această afecţiune,nutriţioniştii ne recomandă să consumăm în fiecare zi în jur de 20 de grame de fibre.

Este de preferat ca fructele şi legumele să se consume cu coajă cu tot,iar pâinea albă şi pastele să se înlocuiască cu produse din cereale integrale.

Stresul şi tensiunile nervoase

Atunci când vine vorba de prevenirea constipaţiei nu trebuie să ţii cont doar de alimentaţie. Felul în care te simţi are un impact mare asupra sănătăţii sistemului digestiv.

Depresia poate declanşa constipaţia sau o poate înrăutăţi,motiv pentru care este necesar să înveţi să te relaxezi.

Exerciţiile de yoga,acupresura şi masajul shiatsu au un efect benefic asupra organismului,contribuind la detensionarea musculaturii şi la eliminarea stresului.