Deşi pare dificil de urmat o cură de slăbire pe perioada postului,vestea bună e că alimentele pe care le incluzi în dietă în această perioadă te pot ajuta să slăbeşti. Ideal este să ai o alimentaţie cât mai diversificată şi să urmezi regula celor trei mese principale pe zi (mic dejun,prânz şi cină) şi a celor două-trei gustări. „În multe din cazuri,persoanele care suferă de anumite boli cronice sau cele care au câteva kilograme în plus constată modificări pozitive după ce ţin post. Acest lucru ne poate da de gândit dacă nu cumva ar trebui să ţinem posturile nu doar din motive religioase,inclusiv pe cele din timpul săptămânii,mai ales că acest fel de restricţii alimentare ne ajută să slăbim sau să ne menţinem greutatea mai uşor“,spune Corina Zugravu,medic primar Igienă şi Alimentaţie,Bucureşti.

Consumă cât mai puţini carbohidraţi

Chiar dacă pe perioada postului eliminăm din alimentaţie carnea,lactatele şi ouăle,e bine să combinăm câte puţin din fiecare grupă de substanţe nutritive,mai exact proteine,carbohidraţi şi grăsimi. Una dintre greşelile pe care le facem frecvent în post şi care ne afectează greutatea este faptul că înlocuim sursele de proteine animale cu carbohidraţi. Indicat este să consumăm pâine,cartofi şi paste,însă în cantităţi mici şi nu în fiecare zi. Pe lângă faptul că nu menţin mult timp senzaţia de saţietate,carbohidraţii pot favoriza apariţia oboselii şi a fluctuaţiilor de glicemie.

 

Proteinele menţin mai mult timp saţietatea

O categorie de alimente esenţiale pe perioada postului sunt proteinele vegetale. Pe lângă faptul că sunt o sursă importantă de energie,acestea potolesc foamea timp îndelungat şi conţin enzime bune pentru digestie. Include în meniul tău migdalele (cel mult o mână pe zi),orezul integral,hrişca,soia şi spanacul. „Principala combinaţie de proteine pe care este bine să o consumi în post este cea dintre produsele pe bază de cereale cu leguminoase. Cereale (pâine,orez,paste,mămăligă) mănâncă românii oricum,în post trebuie zilnic să adauge fie o porţie de fasole,fie una de humus,de linte sau de tofu“,adaugă specialistul în nutriţie. Mazărea,lintea şi soia înlocuiesc cu succes carnea,fără a-ţi aduce kilograme în plus.

 

Exemplu de meniu

Mic dejun:cereale integrale (fără adaos de zahăr) cu iaurt de soia sau 2 felii de pâine prăjită cu marmeladă şi o cană de ceai neîndulcit;

Gustare 1:un măr sau o portocală;

Prânz:mâncare de mazăre cu sniţel de soia (doar fiert) sau un bol de supă cremă de legume sau de linte;

Gustare 2:o mână de nuci crude sau un morcov;

Cină:o salată de crudităţi (roşii,castravete,ceapă,salată verde) în care adaugi câteva ciuperci proaspete.

Sfat:Încearcă să foloseşti cât mai puţin ulei la prepararea mâncărurilor de post. De asemenea,începe fiecare zi consumând câte un pahar de apă călduţă în care adaugi suc de lămâie.