Spre deosebire de alte fructe şi legume,avocadoul conţine mai multe tipuri de antioxidanţi. Miezul şi pieliţa fructului conţin doar 30% dintre antioxidanţi,restul găsindu-se în sâmburi.
 

Samburii de avocado reduc colesterolul şi inflamaţiile

Ce efecte au aceşti antioxidanţi? Studii efectuate de-a lungul timpului arată că antioxidanţii care se găsesc în sâmburii de avocado scad colesterolul şi reduc inflamaţiile,prevenind astfel mai multe afecţiuni,printre care şi bolile cardiovasculare.
 

Au proprietăţi anticancerigene

Compuşii fenolici care se găsesc în sâmburii de avocado uşurează durerile stomacale cauzate de ulcerul gastric. Flavonoizii sunt un alt tip de antioxidanţi care se găsesc în sâmburi şi sunt cunoscuţi pentru proprietăţile lor antincancerigene.
 

Susţin sistemul imunitar

Dacă ai sistemum imunitar slăbit şi te confunţi adesea cu răceli sau episoade gripale,consumul sâmburilor de avocado este soluţia perfectă pentru tine. Substanţele din compoziţia sâmburilor susţin corpul în lupta contra bacteriilor şi a virusurilor.
 

Samburii de avocado menţin pielea tânără

Substanţele din compoziţia sâmburilor de avocado luptă în mod eficient şi împotriva radicalilor liberi din corp care accelerează procesul de îmbătrânire şi duc la apariţia afecţiunilor cronice.
 

Cum extragi sâmburii de avocado

Dacă fructul este copt,sâmburii se vor scoate cu uşurinţă. După ce ai tăiat fructul în două,mai taie-l încă o dată pe verticală. Scoate sâmburii,apoi pune-i într-o folie de plastic şi zdrobeşte-i cu ajutorul unui ciocan.

Adaugă sâmburii zdrobiţi în blender alături de frunze de spanac,banane etc. pentru a-ţi prepara un smoothie sănătos şi gustos.

Dacă ai un blender mai puternic,poţi adăuga sâmburii întregi,împreună cu alte ingrediente.