Iată ce nu trebuie să faci după ce ai mâncat:

Dormi

Siesta făcută după ce ai mâncat poate duce la tulburări digestive. Chiar dacă este un obicei relaxant şi necesar pentru mulţi oameni,este esenţial să se ţină cont de faptul că este afectat procesul digestiv. În plus,sucul gastric nu poate să absoarbă toate substanţele nutritive din alimente.

Citeşte şi:Ce e bine să mănânci vara

Fumezi

Nu este un secret faptul că fumatul are consecinţe grave asupra sănătăţii pulmonare şi cardiovasculare. Însă,ceea ce creşte riscul de dezvoltare a afecţiunilor este fumatul după masă. Nicotina se combină cu oxigenul necesar pentru digestie,şi astfel este afectată absorbţia substanţelor cancerigene.

Mănânci fructe

Fructele sunt considerate alternativa sănătoasă care înlocuieşte tradiţionalul desert. Cu toate acestea,ceea ce puţini oameni ştiu că este cel mai bine este să le mănânci pe stomacul gol,fie dimineaţă,fie între mese. Fructelenecesită diferite enzime pentru a fi digerate şi ca zaharurile naturale să fie absorbite. Aşadar,pentru ca organismul să beneficieze de toate substanţele nutritive,ceea ce va creşte nivelul de energie,ele nu trebuie combinate cu alte alimente. Însă,dacă le consumi înainte sau după masă,te poţi confrunta cu indigestie,gaze şi alte probleme digestive.

Bei apă rece

Consumul de apă rece în timpul sau după masă poate provoca o digestie slabă. Apa rece  determină aglutinarea alimentelor,ceea ce îngreunează procesul de absorbţie a substanţelor nutritive şi cel de separare a deşeurilor.

Citeşte şi:Simptomele atacului de cord pe care nu trebuie să le ignori

Alergi sau să te plimbi

Este o greşeală să te gândeşti că o să slăbeşti,dacă faci exerciţii fizice după ce ai mâncat. Desigur că nu se poate nega faptul că alergarea şi mersul pe jos sunt sănătoase,însă aceste activităţi făcute după consumul de alimente pot provoca indigestie şi confort. Aşteaptă să treacă cel puţin 30 de minute.

Credit foto:www.steptohealth.com