Faţă de acum câţiva ani,în magazine poţi găsi zeci de feluri de pâine,ambalată sau neambalată,cu sau fără sare,graham,cu seminţe,de secară... Când alegi pâinea,trebuie să ţii,într-adevăr,cont de problemele tale de sănătate. Dar întâi şi întâi trebuie să alegi o pâine cu o compoziţie cât mai simplă.

,,Cea mai indicată pâine este cea intermediară. Atunci când alegem felul ei,trebuie să ţinem cont de ceea ce scrie pe etichetă,dar şi de aspectul produsului”,explică medicul nutriţionist Corina Zugravu.

Pâine neagră? Nu,pâine cu caramel!

Pentru a da culoarea specifică pâinii negre,unii producători adaugă coloranţi,cum este caramelul,spun specialiştii. În multe cazuri,făina albă nu este amestecată nici măcar cu o cantitate cât de mică de făină neagră. Culoarea este dată 100% de colorant!

,,Mai sunt şi sortimente de pâine care au un aspect mai închis şi care pot conţine făină de malţ,obţinută din cereale încolţite. Acest tip de făină este sănătoasă şi are şi vitamine”,spune nutriţionistul Corina Zugravu. În cele mai multe dintre produse,pe lângă făina de grâu dur se mai adaugă şi făina obţinută prin măcinarea altor cereale,precum cea de mălai sau de orez.

,,Atunci când cumpărăm pâine feliată,în special neagră,trebuie să ne uităm la aspectul feliilor. Trebuie să se vadă tărâţele,nu un miez uniform,foarte poros. Astfel ne putem da seama dacă sunt amestecate mai multe tipuri de făină sau sunt adăugate şi alte produse”,precizează Corina Zugravu.

Citeşte continuarea articolului pe clicksanatate.ro.