Dacă sari peste masa de seara,dimineaţa o să-ţi fie greu să ţii cont de regulile impuse de dietă şi e posibil să mănânci nesănătos. Dacă n-ai timp pentru un mic dejun tihnit,vei fi atrasă de produse de patiserie care-ţi dau peste cap regimul de slăbit. Previi această succesiune de evenimente  dacă alegi alimentele potrivite pentru cină.

Supă sau salată de legume

La cină este mai bine să mănânci mai puţine alimente care conţin proteine,fie ele animale,fie vegetale. Poţi chiar să le excluzi. Alături de carbohidraţi,fac digestia mai lentă,iar corpul se va odihni mai puţin. Alege mai bine ceva uşor,o salată,o supă de legume sau un iaurt simplu. Excepţie de la regulă poate face carnea de curcan,întrucât are în compoziţie un aminoacid numit triptofan,cunoscut pentru faptul că induce somnul.

Paste ori pilaf

Până nu demult,alimentele care conţineau carbohidraţi erau blamate şi evitate în regimurile de slăbit.  Este vorba de orez,paste,cartofi,fasole. Mâncate în cantităţi moderate,la masa de seară,te pot ajuta să dai jos kilogramele în plus. O cercetare a unor specialişti israelieni a dus la concluzia că persoanele care aleg alimente cu carbohidraţi seara ajung să aibă o circumferinţă a taliei mai mică şi să slăbească mai mult decât cei care le-au mâncat în alte momente ale zilei. În privinţa orezului,s-a observat că se digeră mai repede,are un index glicemic mare,eliberând glucoza treptat în sânge,şi ajută la trecerea mai rapidă la starea de somn.

Cartofi dulci sau banane

Atât bananele,cât şi cartofii dulci îţi aduc un plus de potasiu. Este un mineral care accelerează procesul de slăbire,stimulează organismul să dezvolte masa musculară,ceea ce atrage o mai bună ardere a caloriilor. Alături de cartofi dulci şi banane (o banană,mai precis),poţi mânca seara,fără teamă,şi alte alimente care au potasiu:pepene galben (în cantităţi moderate),caise,salată verde,peşte.

Piper

Dacă eşti gata să-ţi faci o salată la masa de seară,sigur vei fi tentată să presari şi piper,pentru a o condimenta. Excelent! O altă idee de cină uşoară ar fi să pui puţin piper peste brânza de vaci. Piperul este un aliat în lupta cu kilogramele în plus. În timp ce tu vei dormi,corpul tău va continua să ardă grăsimi mulţumită acestui condiment.

Rozmarin

Rozmarinul are efect detoxifiant asupra organismului,dar combate şi celulita,ajutând la eliminarea excesului de apă. Pune rozmarin uscat şi măcinat în salata de legume de la cină sau fă-ţi o cană de ceai seara,şi-ţi va fi mai uşor să slăbeşti. E indicat pentru o digestie mai bună şi pentru accelerarea metabolismului. 

Ştiai că…

… nu momentul cinei,ci conţinutul ei contează? Este mai important ce pui în farfurie decât ora la care mănânci seara,pentru că metabolismul funcţionează indiferent de oră.

Sfat Click! pentru femei

Evită următoarele alimente,înainte de culcare:

-varză,conopidă,broccoli,fasole,pentru că te pot balona sau îţi dau crampe abdominale.

-ciocolată,ţelină,pătrunjel,morcovi,sfeclă- din cauză că se numără printre alimentele care provoacă diureză peste noapte.