Rolul grăsimilor în organism - sfaturi de la un specialist

Grăsimile sunt surse de energie, intră ȋn structura membranelor tuturor celulelor şi a sistemului nervos, participă ȋn procesele de coagulare a sângelui, ȋntăresc sistemul imunitar şi, nu ȋn ultimul rând, contribuie la absorbţia vitaminelor liposolubile A,D,E şi K”, afirmă medicul.

Tocmai de aceea este important să nu eliminăm grăsimile din alimentaţie, nici măcar ȋn perioadele ȋn care ȋncerci să slăbeşti.

Grăsimile bune care provin din peşte, fructe oleaginoase (nuci,alune,migdale crude), uleiuri vegetale şi produsele preparate din uleiuri vegetale precum maionezele şi margarinele tartinabile, de generaţie nouă, nu ar trebui să lipsească din meniul zilnic”, explică dr. Corina Zugravu rolul grăsimilor în organism.

Rolul grăsimilor în organism când vrei să slăbeşti

Spre exemplu, dacă vrei să slăbeşti 2-3 kilograme poţi urma o dietă echilibrată bazată pe câteva principii simple. Un mic dejun săţios format din una sau două felii de pâine integrală cu margarină cu conţinut redus de grăsime, ardei roşu şi o felie de brânză asigură necesarul de energie pentru un start bun. Prânzul ar putea fi format dintr-o friptură de peşte cu legume coapte, gustările dintre mese ar putea fi compuse din fructe proaspete, iar cina dintr-o salată de crudităţi.  

Astfel, poţi slăbi sănătos, fără să excluzi din alimentaţia ta substanţele nutritive esenţiale pentru buna funcţionare a organismului.


Citeşte şi:

Ştii ce înseamnă grăsimi „bune”?

Lucruri pe care nu le ştiai despre grăsimi