Senzaţia de arsură stomacală este una dintre principalele motive pentru care trebuie să mergi la un control medical în secolul 21. Această suferinţă apare de obicei după ce ai mâncat,mai ales după mesele copioase.

Ce cauzează creşterea nivelului de acid în stomac:

Aceste arsuri stomacale sunt senzaţia sau durerea de ardere la nivelul esofagului,foarte aproape de stomac,care apare atunci când nivelul acidului gastric este prea mare. Arsura începe în stomac,dar,în unele cazuri,se poate ajunge la gât,maxilar sau limbă.

Arsuri stomacale - Cauzele principale ale excesului de acid gastric sunt:

-Stresul;
-Consumul de alimente bogate în grăsimi saturate;
-Mâncatul rapid,fără mestecarea alimentelor, produce şi el arsuri stomacale;
-Prea multe alimente bogate în carbohidraţi;

Citeşte şi:Iată de ce te trezeşti cu durere de stomac dimineaţa

-Lipsa meselor,acest lucru duce la modificarea ritmului digestiv;
-Consumul excesiv de alcool duce la arsuri stomacale;
-Sedentarismul;
-Fumatul;
-Lipsa orelor de somn;

După cum se poate vedea,multe dintre cauzele excesului de acid se bazează pe stilul de viaţă. Totodată,această aceste arsuri stomacale pot duce în timp la dezvoltarea de ulcere şi gastrită. De aceea,pentru a evita toate acestea,tot ce trebuie să faci este să modifici unele obiceiuri zilnice.

Alimentele care calmează arsurile la stomac:

Senzaţia de arsură este foarte deranjantă,şi ne poate împiedica să facem activităţile care ne place în mod normal,să le facem. De asemenea,acest lucru ne face să ne pierdem pofta de mâncare,pentru că acestea pot afecta şi mai mult situaţia.

Iată care sunt alimentele pe care le putem mânca pentru a calma aceste arsuri stomacale:

Ovăzul este bun pentru arsuri stomacale

Cerealele care trebuie mâncate la micul dejun ajută la combaterea durerii şi calmarea arsurii produse de excesul de aciditate. Vestea bună este că pot fi mâncate la orice oră din zi.

Ghimbirul

Unul dintre cele mai bune alimente pentru combaterea acidităţii gastrice,ghimbirul trebuie mâncat cu moderaţie pentru gustul puternic pe care-l are. Acesta reacţionează ca un antiinflamator pentru problemele gastro-intestinale. Doar taie o felie subţire de ghimbir şi prepară un ceai.

Salata de legume, perfectă pentru arsuri stomacale

Frunzele verzi,cum sunt salata verde sau rucola,sunt importante în tratarea acestor arsuri stomacale deoarece au capacitatea de a calma arderea şi durerea cauzată de excesul de acid din stomac. Evită ceapa,roşia,brânza sau alte sosuri când faci salata. Puţină sare şi uleiul de măsline sunt de ajuns.

Citeşte şi:Scapă de gastrită şi arderile la stomac cu aceste remedii naturale

Usturoiul este unul dintre ingredientele care nu trebuie să lipsească din salate. Acesta are un conţinut mare de apă şi este o sursă excelentă de fibre. În plus,usturoiul reduce apetitul.

 Banana  

Dacă ai arsuri stomacale, alimentul care trebuie mâncat dimineaţa sau după-amiaza este banana. Ea este perfectă pentru calmarea arderilor stomacale. În plus,este fructul cu un pH de 5,6.

 Alte alimente perfecte pentru calmarea senzaţiei de arsuri stomacale:  

-Carne de pui
-Carne de curcan
-Peşte
-Fructe de mare
-Orez
-Aloe vera

Sursă+credit foto:steptohealth.com