În multe cazuri,oboseala şi durerile de cap apar de la consumul excesiv de cafea,dar şi de la carnea de porc,de la alimente de tip fast-food,dulciuri şi produse de patiserie,şi intră pe „lista neagră“ şi unele fructe şi legume.

De exemplu,unele studii în acest domeniu au descoperit că în vinete,cartofi şi roşii există o substanţă,numită solanină,care are efect proinflamator.

Vitamina C,de ajutor în calmarea durerilor

Când simţi că migrenelete fac să pierzi controlul lucrurilor,evită să iei nurofen sau vreun medicament care promite să ia durerea în câteva minute.

Mai bine,consumă fructe şi legume care conţin multă vitamina C. Aceasta poate reduce inflamaţiile care declanşează cefaleea. O poţi procura din mere,cătină,varză,pătrunjel,kiwi şi măceşe.

Evită produsele cu aditivi

Dacă vitamina C combate inflamaţiile,există alimente care au efect invers,adică le produc şi le menţin,de aceea e bine să fie evitate. Din această categorie fac parte grăsimile saturate din carnea de porc,de miel şi de oaie şi cele hidrogenate care se găsesc în produsele de patiserie.

Evită şi produsele care conţin cantităţi mari de aditivi alimentari,cum sunt cele de tip fast-food,zahărul rafinat,nitriţii din mezeluri şi E-621,cunoscut ca monoglutamatul de sodiu,un potenţiator de aromă cu efect cancerigen,care se regăseşte în extrem de multe produse alimentare destinate consumului.

Mănâncă puţin şi des

Dacă obişnuieşti să sari peste micul dejun şi să mănânci mai consistent la prânz,e timpul să-ţi schimbi obiceiul alimentar. E posibil să fie cauza durerilor tale de cap. Dacă aştepţi mai multe ore până să mănânci,în acest timp nivelul glicemiei scade mult,iar la prima masă copioasă va creşte peste limitele normale.

Este o reacţie de panică a organismului,care simte nevoia să-şi facă provizii. Aceste fluctuaţii ale nivelului de zahăr în sânge pot deteriora vasele de sânge şi provoca dureri de cap.

Pentru prevenirea acestor probleme,sunt indicat trei mese principale pe zi,plus două gustări între mese,iar alimentele să fie bogate în legume şi fructe şi fibre alimentare. De asemenea,este importantă hidratarea corpului.

Durerile de cap apar şi când ne e sete,deoarece organsimul şi creierul nu pot funcţiona în parametri optimi.

Brânzeturile intensifică durerile

Dacă ai migrene,limitează o perioadă consumul de brânză feta şi telemea. Acestea pot agrava durerile,din cauză că are în componenţă o substanţă numită tiramină,care se găseşte în brânzeturilefermentate.

Studiile ştiinţifice au demonstrat că tiramina este strâns legată de apariţia cefaleei. În concluzie,evită sau redu consumul de telemea,brânză de burduf,feta,parmezan,dar şi de alune,nuci şi seminţe,pentru că şi acestea conţin tiramină.