Adoptă o dietă cu conţinut caloric relativ mic şi încearcă să nu consumi alimente bogate în glucide.

Ficat gras regim - Include în meniu acizi graşi Omega-3

Dieta ideală care abundă în alimente cu acizi graşi esenţiali Omega-3 este cea mediteraneană. Conţine surse de acizi graşi mononesaturaţi,precum uleiul de măsline extravirgin de primă presă,fructele oleaginoase fără sare şi neprăjite. Şi avocado are o cantitate importantă de acizi Omega-3. Pentru cei cu ficatul gras,care prezintă şi un nivel crescut de trigliceride,se recomandă un consum bogat de somon,macrou,hering,sardele,ton,ulei de in,seminţele de chia,seminţe de dovleac neprăjite.

De ce este bine să ţii dieta mediteraneană

Ficat gras regim - Nu consuma grăsimi saturate şi trans

E mai bine să le eviţi,pentru că grăsimile trans,care se găsesc în produsele din comerţ,sunt pe bază de grăsimi hidrogenate şi margarină (foietaj,biscuiţi,ciocolată).

Ficat gras regim - Limitează sau chiar e bine să reduci consumul de grăsimi saturate,care se găsesc în carnea grasă,mezeluri,brânzeturi grase sau maturate,ulei de palmier,unt. În locul cărnurilor grase,mănâncă peşte,carne slabă de pasăre,fructe de mare,lactate degresate,lapte de soia neîndulcit.

Atenţie!

Ficatul gras poate duce la ciroză.

Scoate din alimentaţie:

-pâinea,făinoasele şi produsele din făină albă

-orezul alb

-cerealele îndulcite

-sucurile de fructe şi băuturile carbogazoase

Utilizări neaşteptate ale sucurilor carbogazoase

-dulciurile din comerţ

-fructele conservate în sirop dulce

-melasa,glucoza,dextroza,zahărul brut

-iaurturile aromatizate,lactatele dulci

-produsele îndulcite cu sirop de porumb,pentru că acest produs favorizează depunerea de lipide la nivelul ficatului

-alcoolul.