O dietă variată,bazată pe alimente bogate în nutrienţi îţi asigură o dantură şi gingii sănătoase. Consumă fructe,legume,carne slabă în proteine​​,produse lactate degresate şi cereale integrale,pentru că-ţi vor furniza substanţe nutritive esenţiale pentru sănătatea orală,dar şi pentru cea generală.  

Alimentele bogate în calciu,cum ar fi iaurtul şi brânza (cu un conţinut scăzut de grăsimi),băuturile din soia,tofu,somonul la conservă,migdalele şi legumele cu frunze verzi îţi întăresc dinţii şi oasele.  

Fosforul,găsit în ouă,peşte,carne slabă şi în produsele lactate,este bun pentru a avea dinţi puternici.

Vitamina C asigură sănătatea gingiilor,aşa că mănâncă din belşug citrice,roşii,ardei,broccoli,cartofi şi spanac.

Gustarile„inteligente” îţi menţin cavitatea bucală la parametri optimi. Rezistă tentaţiei de a lua gustări prea dese,deoarece poţi facilita atacurile acide pe suprafaţa dinţilor.

Dacă simţi nevoia de o gustare,alege înţelept. Renunţe la dulciuri şi optează pentru alimente nutritive cum ar fi legume crude,fructe,iaurt simplu,brânză,lapte şi floricele. Şi spală-te pe cât posibil,pe dinţi,ulterior. Dacă nu ai cum,clăteşte cu apă de gură,pentru a scăpa de particulele de mâncare.

În plus faţă de o alimentaţie sănătoasă,este important să menţii o rutină strictă în ceea ce priveşte igiena orală. Spală-te de două trei ori pe zi pe dinţi,cu o pastă care să conţină fluor,mergi la detartraj o dată pe an şi foloseşte apă de gură în mod regulat.