Înainte de a decide dacă este indicat sau nu să renunţi la cafea,află ce se întâmplă cu organismul tău atunci când nu mai primeşte cofeină.

Te vei simţi lipsită de vlagă

Simptomele includ oboseală,dureri de cap şi unele modificări ale dispoziţiei destul de evidente,potrivit specialiştilor în nutriţie şi dietetică.  Este bine chiar să îţi anunţi familia că ai renunţat la cafea,pentru ca ei să înţeleagă de ce eşti atât de irascibilă. Dacă obişnuiai să bei în jur de 400 până la 500 ml de cofeina pe zi simptomele pot fi mai blânde,iar gravitatea lor creşte proporţional cu cantitatea de cofeină consumată anterior.

De obicei,aceste efecte durează 7 până la 10 zile,dar pot fi minimizate tăind treptat din porţia de cofeină. La fiecare 2 sau 3 zile,renunţă la câte o jumătate de ceaşcă de cafea,până când nu mai bei deloc. Nu înlocui cu sucuri acidulate.

Vei pierde în greutate…

Cele mai multe persoane nu îşi dau seama cât de multe calorii pot avea băuturile care conţin cofeină. Sigur,ştii că o sticlă de cola conţine foarte mult zahăr. Însă,în cazul cafelei,chiar şi linguriţa de smântână,frişcă sau zahăr pot adăuga cu uşurinţă 200 de calorii unei căni.

… sau te vei îngrăşa

Cofeina poate suprima pofta de mâncare temporar. Astfel,atunci când renunţi la cafea,te poţi simţi tot timpul înfometată. În plus,cofeina poate ridica rata metabolismului,iar renunţarea la ea va face ca funcţia să încetinească,deci să ardă mai greu caloriile.

Vei dormi mai mult

O cafea,consumată chiar şi cu 6 ore înainte de culcare,poate perturba somnul. Efectul? Te trezeşti obosită şi ai nevoie de mai multă cofeină. Şi aşa se formează un cerc vicios.

De aceea,cei care nu beau nimic cofeinizat dorm mai profund şi mai bine,decât cei care beau chiar numai puţină cafea. În primă fază,vei fi simţi,probabil,obosită,fiindcă organismul se adaptează la noul stil de viaţă,fără cofeină. Dar,pe termen lung,vei avea mai multă energie decât ai obţine după o ceaşcă de espresso.

Vei fi mai calmă

Cofeina este un stimulent,ceea ce înseamnă că apasă pedala de acceleraţie a sistemului nervos,mărind inutil nivelul de adrenalină. În plus,din moment ce cofeina este un vasoconstrictor (adică îngustează vasele de sânge),se ridica tensiunea arterială. Renunţă la cofeină şi te vei simţi mai puţin anxioasă.