Ce se întâmplă dacă nu mănânci 7 zile

1. Corpul tău va descompune glicogenul

Nu este rău pentru că asta face corpul tău pentru a-l transforma în energie. Deci, atunci când începeţi postul, în special în primele şase ore, va face ceea ce face în mod normal, astfel încât să puteţi funcţiona cu suficientă energie până la următoarea masă.

Dar, atunci când următoarea masă nu va veni după aproximativ şase ore, stocurile dvs. de glicogen vor începe să se epuizeze, iar tu vei simţi foamea şi cel mai probabil vei avea o dispoziţie proastă. Inutil să spun că, cu lipsa de glicogen, veţi fi foarte flămând.

2. Cetoza va începe

Când corpul îşi pierde capacitatea de a descompune noul glicogen care intră în corp, începe să moară de foame şi să căute alte lucruri pentru a le transforma în energie. Acesta va începe să distrugă grăsimea în acizi graşi, folosindu-i pentru energie în loc de carbohidraţi.

Acest lucru nu este rău, mai ales dacă utilizaţi postul ca metodă de a pierde în greutate dacă sunteţi obez. Problema aici este următoarea: creierul nu poate folosi această grăsime defalcată pentru combustibil. Din această cauză, creierul caută energie în corpurile cetone. Aceasta funcţionează pentru o perioadă scurtă de timp, deoarece corpurile cetone nu pot înlocui glucoza.

După aproximativ patru zile, aceste corpuri cetone pot începe să se acumuleze, formând acetonă care este o substanţă volatilă şi reactivă. Când se întâmplă acest lucru, poate scădea pH-ul sângelui, dezvoltându-se într-o stare numită acidoză, care poate duce la comă sau moarte dacă nu este inversată.

3. Veţi avea insuficienţă funcţională cognitivă

În timpul procesului de cetoză şi acidoză, creierul începe să spargă proteina corpului dumneavoastră. Acest lucru se întâmplă deoarece proteinele eliberează aminoacizi care pot fi transformaţi în glucoză. Din acest motiv, veţi pierde multe din funcţiile simple ale creierului care vă ajută să vă amintiţi lucrurile şi chiar să îndepliniţi sarcini simple.

4. Corpul tău începe să se cannibalizeze

Dacă nu mâncaţi, atunci corpul dumneavoastră începe să se mănânce. Aceasta este pur şi simplu pentru că e în căutare de surse de energie din orice. Când depozitele de grăsimi dispar, începe să distrugă masele musculare şi nu se va opri acolo, mergând pe oasele voastre dacă nu mâncaţi.

5. Veţi fi mai susceptibili la infecţii

După o săptămână, nu veţi avea suficiente magazine corporale pentru a lupta împotriva infecţiilor, deoarece până acum sistemul imunitar este prea slab. Nu aţi mâncat vitamine şi minerale esenţiale pentru a vă ajuta corpul să se apere. Potrivit cercetărilor care au studiat impactul nutriţiei asupra şoarecilor infectaţi cu virusuri sau bacterii comune, imunobiologul Ruslan Medzhitov a observat următoarele care au fost publicate în News Tale:

"În timpul unei infecţii virale, mâncarea oferă glucoză, care poate fi necesară pentru supravieţuire", a spus Medzhitov.

Dimpotrivă, postul duce la producerea de cetone - un alt tip de combustibil - care poate ajuta animalele să tolereze o infecţie bacteriană.

De ce postul nu e rău

Mulţi vor face o variantă de post, în cazul în care nu îşi epuizează complet corpul. Luaţi apă sau postul intermitent ca exemplu. În postul de repaus alimentar, nu consumaţi alimente sau băuturi, cu excepţia apei, iar în timpul postului intermitent, faceţi un ciclu între o perioadă de repaus şi lipsă de repaus într-o anumită perioadă de timp. Ambele dintre aceste variaţii de post au beneficii care includ:

  1. Cresterea duratei de viata
  2. O rezistenţă la stres mai bună
  3. Îmbunătăţeşte funcţia creierului
  4. Posibila prevenire a cancerului
  5. Imbunatatirea sistemului imunitar
  6. Îmbunătăţeşte sensibilitatea la insulină
  7. Pierdere în greutate
  8. Piele mai curată

Un studiu recent publicat de Institutul Naţional pentru Îmbătrânire a constatat că timpul zilnic de repaus îmbunătăţeşte sănătatea şi longevitatea la şoareci.

În cadrul studiului, 292 şoareci masculi au fost divizaţi aleatoriu în două grupe de dietă. Un grup a fost hrănit cu o dietă naturală cu conţinut scăzut de zaharuri şi grăsimi purificate şi mai mare în proteine şi fibre decât celălalt grup. Şoarecii au fost apoi împărţiţi în trei subgrupe bazate pe cât de des erau disponibile alimentele. Primul grup de soareci a avut acces permanent la alimente. Un al doilea grup a fost alimentat cu 30% mai puţin calorii pe zi decât primul grup. Cel de-al treilea grup a primit o singură masă pe zi, constând în cantitatea exactă de calorii ca grup cu acces permanent.

Dupa studiul care a cuprins durata de viata a soarecilor, cercetatorii au raportat ca soarecii care au mancat o masa pe zi (cea mai lunga perioada de post) pare sa aiba o durata de viata mai lunga si rezultate mai bune pentru boala obisnuita legate de varsta si tulburari metabolice.

Un alt studiu efectuat la şobolani a constatat că postul de repaus alternant protejează împotriva inflamaţiei induse de vârstă şi a fibrozei.

În timp ce majoritatea studiilor privind eficacitatea postului au fost făcute pe şobolani, e o promisiune şi pentru oameni. Acestea fiind spuse, luaţi cercetarea cu prudenţă şi consultaţi întotdeauna medicul dumneavoastră înainte de a începe în orice regim de repaus pentru a vedea dacă corpul dumneavoastră poate face faţă efectelor.

Sursa: manukafeed.com