Ce tip de carne este indicat să consumi sau să eviţi? Iată efectele beneficele,dar şi cele nocive ale câtorva tipuri de carne.

Carnea roşie tratează anemia

Pe lângă faptul că,abundă în proteine care au rol important în procesul de dezvoltare şi creştere,aceasta este bogată şi în fier,potasiu,magneziu,zinc,fosfor,vitamina B6 şi vitamina B12.  Prin urmare,nu trebuie exclusă dintr-o dieta sănătoasă şi variată,se recomandă un consum moderat (nu mai mult de 350 g pe săptămână),deoarece previne şi tratează anemia.

Un consum crescut de carne roşie,datorită conţinutului în colesterol şi acizi graşi saturaţi,poate să favorizeze apariţia aterosclerozei,obezităţii,diabetului zaharat de tip 2 etc. Dintre tipurile de carne roşie se indică consumul în următorul fel:carne de vită,de porc şi de miel. Carnea de vită este cea mai indicată,deoarece faţă de cea de porc,conţine mai puţin colesterol,şi faţă de cea de miel se digeră mai uşor. Carnea de vită conţine şi cea  mai mare cantitate de creatinină,substanţă necesară pentru creşterea şi rezistenţa musculară. 

Carnea albă ne protejează de bolile cardiovasculare

Conţine proteine,zinc,magneziu,vitaminele B2 şi B12,se digeră mai uşor faţă de carnea roşie,dar conţine mai puţin fier. Datorită conţinutului în acizi graşi nesaturaţi (omega-3,omega-6) şi al conţinutului mai mic de calorii şi de grăsimi,se recomandă consumul acesteia în diabetul zaharat,dislipidemie şi obezitate. 

Se recomandă un consum de 150 de g pe zi,inclusiv consumul de peşte cât mai des,deoarece aici găsim cea mai semnificativă concentraţie de omega-3,care are proprietăţi cardioprotectoare şi antiinflamatoare. 

Din punct de vedere al conţinutului în proteine,carnea de curcan este mai valoroasă faţă de cea de pui. În plus,conţine şi cantităţi semnificative de triptofan,aminoacid care înlătură starea de depresie.

Pentru a păstra proprietăţile nutritive ale cărnii albe,se recomandă prepararea acesteia la cuptor,fiartă sau la grătar şi să excludem pe cât posibil prăjirea.

Carnea neagră sau de vânat,bogată în vitamine

Se consumă ceva mai rar faţă de cea roşie sau albă,însă trebuie să ştim că aceasta conţine cantităţi ceva mai mici de grăsime decât cea roşie,şi un aspect foarte important,carnea de căprioară şi de mistreţ nu este tratată cu medicamente. Pe lângă conţinutul crescut de proteine,găsim şi aici cantităţi semnificative de vitamine din complexul B,fier,seleniu,crom şi zinc.

Persoanele cu probleme la rinichi,trebuie să limiteze consumul de carne de vânat,deoarece conţine purine (compuşi organici din acidul uric).