100 g                                                                        Calorii

Pâine de grâu albă                                                    234

Pâine de grâu albă cu cartofi                                   223

Pâine albă fără sare                                                 225

Pâine neagră                                                             203

Pâine graham                                                            211

Pâine de secară                                                        212

 

Când dăunează sănătăţii

 

Potrivit unor date recente ale Institutului Naţional de Statistică,un român mănâncă în medie 546 de grame de produse de panificaţie,depăşind media europeană de 300 de grame pe locuitor. Din acest motiv,medicii atrag un semnal de alarmă. Consumul excesiv de pâine poate duce la obezitate,diabet,boli cardiovasculare şi creşterea colesterolului „rău“ (LDL). Chiar şi dacă este prăjită,pâinea îngraşă,deoarece prin acest proces se pierde doar apa din produs,caloriile rămânând aceleaşi. Indicat este să mănânci două felii de pâine la masă. În felul acesta,ţii la distanţă multe probleme de sănătate.

 

Ai grijă cu ce o combini

 

Dacă ştii cu ce să asociezi pâinea,există şanse mai mici de a te îngrăşa. Acest aliment nu se consumă cu brânză grasă,paste,orez,cartofi şi fructe. Pâinea se mănâncă doar cu legume gătite sau crude,lactate slabe,ouă ori salată.

 

Pâinea albă,săracă în vitamine şi fibre

 

Pentru că are multe vitamine,fibre şi minerale,pâinea neagră ori cea graham este mai sănătoasă decât cea albă. Aceasta din urmă este mai rafinată şi conţine de trei ori mai puţine substanţe nutritive decât celelalte tipuri de pâini. Pe lângă asta,are foarte multe E-uri,care o fac să fie mai pufoasă şi să reziste mai mult timp.

 

Atenţie!

 

Când cumperi pâine,citeşte cu atenţie eticheta. Alege-o doar pe cea în compoziţia căreia nu se găsesc E-uri,uleiuri hidrogenate şi grăsimi saturate.