Laxativele, un ingredient periculos

Printre cele mai cunoscute ceaiuri de slăbit se numără cele din rădăcină de rubarbă, aloe vera, pelin, păpădie. Toate acestea au efect laxativ şi diuretic. Cresc volumul urinar, ajută la curăţarea mai rapidă a tubului digestiv, eliminând astfel apa din ţesuturi. Dar, deşi aparent vei părea mai slabă, pe termen lung efectele acestor ceaiuri pot aduce o mulţime de probleme: crampe abdominale, ameţeală, colon iritat sau scăderea nivelului de potasiu (lucru periculos pentru cei care suferă cu inima).

Iluzia pierderii în greutate

Vei remarca că, odată ce ai început să bei ceaiuri pentru slăbit, corpul tău e mai suplu. Nu este o iluzie optică. În realitate, elimini o parte din lichidele din ţesuturi, dar nu cele din ţesutul adipos. În timp, există riscul apariţiei constipaţiei cronice.

Ce spun americanii

Agenţia americană din domeniul medical FDA (echivalentul Agenţiei Naţionale a Medicamentului din România) nu recunoaşte eficienţa ceaiurilor de slăbit. Chiar dacă anumite ingrediente conţinute de acestea, precum cofeina, sunt privite ca având acţiune stimulatoare asupra metabolismului, nu au un efect major asupra scăderii în greutate. Potrivit studiilor, nu există dovezi clare care să susţină faptul că ceaiurile de slăbit sunt eficiente.

Variante care scad apetitul

Există şi ceaiuri pe care le poţi consuma pentru a-ţi menţine silueta. Nu fac minuni, însă au calitatea de a scădea apetitul. Alege-le pe cele naturale, precum ceaiul verde, ceaiul alb, ceaiul negru, ceaiul de anason sau ceaiul Oolong. Ai grijă să nu aibă ingrediente adăugate, care pot reprezenta un potenţial risc pentru sănătate.

Ceaiuri pentru menţinerea siluetei

-Ceai de ghimbir: razi o bucată de rădăcină de ghimbir de 4-5 cm şi o pui la fiert într-un litru de apă, după ce aceasta dă în clocot. Laşi să fiarbă un minut, apoi acoperi vasul şi strecori ceaiul după 30 de minute. Bei în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol.
-Ceai de anason: pui o steluţă de anason într-o cană cu apă fierbinte. Laşi la infuzat 10 minute, apoi strecori. Dacă doreşti, poţi îndulci ceaiul cu miere, după ce se răceşte. Bei 2-3 căni pe zi, cu jumătate de oră înainte de mese 

Atenţie!

Folosirea pe termen lung a ceaiurilor de slăbit din plante poate declanşa reacţii adverse, din cauza ingredientelor conţinute, precum cafeina sau guarana. Pot provoca anxietate, ameţeală, palpitaţii.