Olestra

Este un aditiv folosit mai ales în preparatele cu puţine calorii,deoarece este un înlocuitor  al grăsimii. Chiar dacă nu conţine nicio calorie,olestra împiedică absorbţia de substanţe nutritive esenţiale organismului precum beta-carotenul şi licopenul. Aşadar,citeşte cu mai multă atenţie etichetele produselor de tip light sau cu foarte puţine calorii pentru a vedea dacă conţine sau nu acest aditiv.

Caramelul alimentar

Este un pigment artificial creat prin încălzirea unor zaharuri De cele mai multe ori în procesul de fabricare este introdus şi amoniacul. Este prezent într-o multitudine de alimente,cum ar fi băuturile carbogazoase,sosurile,pâinea şi pastele făinoase. Când este fabricat doar din zahăr este inofensiv,dar când are în componenţa ta şi amoniac,acest aditiv creşte riscul apariţiei celulelor canceroase. Din păcate,pe etichetă nu se specifică dacă caramelul este făcut sau nu cu amoniac,motiv pentru care este bine să eviţi toate alimentele care conţin caramel alimentar.

Grăsimile parţial hidrogenate

În această categorie întră în special uleiurile vegetale care sunt folosite la prepararea alimentelor de tip fast-food. Aceste alimente sunt principala sursă de grăsimi trans,cele care cresc colesterolul şi provoacă afecţiuni cardiovasculare. În mod normal,nu ar trebui să mănânci mai mult de 2 grame de grăsimi parţial hidrogenate pe zi,deoarece în caz contrar îţi vei pune în pericol sănătatea. Cum preparatele fast food depăşesc cu mult această doză,este mai bine să le elimini de tot din dieta ta.


Citeşte şi:

Ce nu ştiai despre aditivii din pâine

5 aditivi alimentari pe care-i bine să-i eviţi