Înainte de a vorbi despre alimentele recomandate dimineaţa,aminteşte-ţi că micul dejun are un rol foarte important. Să sari peste el,nu este cea mai bună idee,fiindcă asta te poate determina să te supraalimentezi mai târziu. Din fericire,sunt foarte multe alimente care pot fi mâncate la primele ore ale zilei şi sunt foarte sănătoase.

Iaurtul grecesc

Această gustare cremoasă conţine mult calciu şi are de aproape două ori mai multe proteine,decât iaurtul simplu,ceea ce îţi dă senzaţia de saţietate pentru mai mult timp. Vrei să îl faci chiar mai gustos şi mai sănătos? Alege un iaurt degresat în care să adaugi bucăţi de fructe de pădure. Astfel,obţii dulceaţă şi aromă.

Grapefruit

Acest fruct te ajută să te hidratezi,în timp ce antioxidanţii stimulează imunitatea,iar tu te vei simţi îndestulată pentru câteva ore. Dacă vrei să şi scapi de kilogramele în plus,atunci chiar ai nimerit fructul cel mai potrivit. Conform unui studiu,o jumătate de grapefruit,consumat înainte de fiecare masă,te poate ajuta să slăbeşti mai uşor,datorită proprietăţilor de ardere a grăsimilor şi a efectului de reglare a nivelurilor de insulină.

Ouă

Deşi blamate mult timp pentru conţinutul ridicat de colesterol,ouăle sunt din nou recomandate de medici. De ce?  Pe lângă faptul că sunt o sursă sănătoasă de proteine şi de substanţe nutritive,precum vitamina D,se pare că colesterolul din alimente are un impact mai mic asupra colesterolului din sânge,decât se credea anterior.

Unt de migdale

Dacă nu consumi nici ouă,nici produse lactate,atunci untul de migdale este o sursă alternativă excelentă de proteine,fiind bogat în grăsimi mononesaturate (cele mai bune grăsimi). Pentru a fi şi mai gustos,încearcă să îl mânânci cu un măr sau cu o banană.

Seminţe de in

Seminţele de in,care au o aroma de alune,sunt bogate în fibre şi lignanic,un antioxidant care protejează împotriva cancerului de sân,potrivit studiilor. Ai grijă,însă,seminţele trebuie să fie măcinate,pentru a fi digerate de organism.

Căpşuni

Acestea sunt bogate în antioxidanţi,dar au un conţinut scăzut de calorii. O ceaşcă de căpşuni conţine doza zilnică recomandată de vitamina C,dar şi cantităţi mari de acid folic şi fibre.