Suntem înconjuraţi de mâncare

 

Oamenii de ştiinţă spun că suntem înconjuraţi de mâncare,la muncă,cât şi acasă. Chipsurile şi prăjiturelele sunt nelipsite din meniul zilnic. Prin eliminarea acestor gustări,sunt şanse să faci alegeri alimentare sănătoase.

 

Consumăm prea multe porţii de mâncare pe zi

 

De ani de zile există o tendinţă generală în rândul celor care ţin diete. Aceştia îşi împart aportul de calorii consumând mese mai mici. Dar,mai multe cercetări efectuate de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din California de Sud arată că cu cât mănânci mai mult,cu atât ai mai mult tendinţa de a te supra-alimenta. Prin urmare,consumul zilnic de porţii mici pe zi duce la un consum de alimente mai mare,decât luarea a două sau trei mese mari.

 

Nu facem deosebirea dintre grăsimile „bune“ şi cele „rele“

 

„Cei mai mulţi oameni încă nu ştiu că unele grăsimi sunt de fapt bune pentru organism“,spune Alice Lichtenstein,director al laboratorului de nutriţie de la Universitatea Tufts. „Vrei să eviţi grăsimile saturate şi cele trans,dar ai nevoie de grăsimi mononesaturate şi polinesaturate“,spune Lichtenstein. „Cele mai bune surse de astfel de alimente sunt:peştele,nucile,avocadoul şi uleiuri de soia şi de rapiţă“,explică Lichtenstein.

 

Consumăm prea multe băuturi îndulcite

 

„Ceea ce mă sperie este cantitatea de băuturi şi sucuri ce conţin mult zahăr“,spune Judith Stern,profesor emerit în nutriţie şi medicină internă la Universitatea din California. Băuturile zaharisite duc la acumularea de calorii şi nu dau senzaţia de saţietate. Ceaiul,pe de altă parte,este un preparat care ajută la păstrarea sănătăţii inimii,te apără de diferite tipuri de cancer,întăreşte oasele şi dinţii,şi protejează pielea. De aceea,în locul acestor sucuri,bea un ceai sau un pahar de apă cu lămâie.