Previne inflamaţiile

Rodia este un fruct compus dintr-o mulţime de săculeţi plini cu suc dulce acrişor. Acest suc este plin de antioxidanţi care previn inflamaţiile,în special cele responsabile de instalarea artritei. Şi zaharurile din rodie au rol antiinflamator şi cresc imunitatea organismului.

Reduce colesterolul

Nivelul crescut de LDL,adică de colesterol rău din sânge îţi dă dureri de cap şi nu ştii cum să-l stabilizezi? Încearcă să consumi câte o rodiepe zi deoarece enzimele din conţinutul ei vor împiedica depunerea de colesterol pe artere.

O sursă naturală de fibre

Sistemul tău digestiv funcţionează lent sau eşti la dietă şi nu mai ştii cum să ţii apetitul sub control? O rodie conţine o treime din doza zilnică necesară de fibre. Evită să o consumi sub formă de suc,deoarece în timpul preparării se mai pierde din aportul de fibre,iar efectele nu vor mai fi la fel de benefice.

Subţiază sângele

Cheagurile de sânge sunt extrem de periculoase şi în unele cazuri chiar fatale,aşa că trebuie să iei măsuri din timp pentru prevenţia lor,mai ales dacă ştii că ai sângele mai gros decât ar trebui să fie în mod normal. Este recomandat să mănânci rodie dacă ai suferit un accident şi trebuie să stai o perioadă mai lungă de timp în pat sau dacă eşti predispusă la formarea de cheaguri de sânge ce pot apărea în urma unei alte afecţiuni.

Scade tensiunea

Printre toate substanţele nutritive cu care sunt înzestrate rodiile se numără şi potasiul. Acesta are un rol definitor în reglarea tensiunii arteriale,deci dacă te ştii hipertensivă,nu ezita să introduci în dieta ta rodia.


Citeşte şi:

7 beneficii ale cepei

Topul beneficiilor merelor pentru sănătate