Secara fludizează sângele şi previne ateroscleroza

 

Pâinea de secară,care,pe vremuri,era hrana familiilor celor mai sărace,este acum extrem de apreciată. Secara e bogată în antioxidanţi,care neutralizează radicalii liberi,şi în fibre (16%). Pâinea din secară completă,cu drojdie,este mai bogată în substanţe nutritive. Consumul regulat de pâine de secară scade riscul maladiilorcardiovasculare şi aterosclerozei. Contribuie la fluidizarea sângelui.

 

 

Hrişca protejează vasele de sânge

 

E considerată şi aliment,şi medicament. Hrişca are gust plăcut,e lipsită de gluten,e bogată în calciu,fosfor,magneziu şi vitamina B. E un bun remineralizant,un aliment energetic şi nutritiv,cu rol în protecţia vaselor de sânge-de aceea este şi indicat în cazurile de fragilitate vasculară. Are o comportare bună la fierbere. Poţi să obţii o făină gustoasă în felul următor:prăjeşti uşor,într-o tigaie,seminţele de hrişcă,după care le macini ca pe boabele de cafea.

 

 

Grâul întreg scade colesterolul rău

 

Făina integrală,obţinută din grâun întreg,este una din cele mai hrănitoare alimente. Are capacitatea de a reduce nivelul colesterolului rău LDL,a trigicleridelor şi a insulinei. Prin urmare,protejează inima şi vasele de sânge. Studiile arată că cei ce consumă produse din grâu întreg prezintă risc mai mic de a face atac de cord şi sunt mai sănătoşi.