Cercetătorii au subliniat faptul că cerealele integrale au fost asociate cu pierderea în greutate, scăderea nivelului de colesterol rău, glucoză şi insulină – toţi fiind factori de risc pentru bolile cardiovasculare.

În plus, cerealele integrale sunt sursă bogată de fibre dietetice, care au fost asociate cu un risc scăzut de boli de inimă, obezitate şi chiar cancer. Aceste fibre pot fi asimilate de organism din fructe şi legumen, şi ele fac o diferenţă în factorii de risc cardiovascular.

Iată care sunt unele dintre cele mai bune alimente pentru inimă:

Somonul

Acest peşte este sursă bogată de acizi graşi Omega-3. Ei pot îmbunătăţi markerii metabolici ai inimii, prevenind astfel bolile cardiovasculare. În plus, somonul conţine seleniu, un antioxidant care protejează inima.

Seminţele de chia

La fel ca somonul, şi seminţele de chia sunt sursă importantă de acizi graşi Omega-3, care reduc nivelul colesterolului rău şi împiedică depunerea grăsimilor pe pereţii arterelor. O lingură de seminţe de chia conţine numai 60 de calorii.

Nucile

Datorită acizilor graşi Omega-3, vitaminei E , acidului folic, grăsimilor polinesaturate (care sunt bune şi pentru persoanele cu diabet) şi fibrelor, nucile au grijă şi protejează inima. Include-le în dieta zilnică.

Ficatul

Ficatul conţine grăsimi bune pentru inimă. Aceste grăsimi saturate sănătoase reduc riscul bolilor cardiovasculare atunci când nu sunt consumate într-o cantitate excesivă.

Credit foto: www.boldsky.com

Citeşte Click! pentru femei în varianta digitală