Grâul stimulează sistemul imunitar

Bobul de grâu abundă în elemente nutritive precum vitamine,minerale şi proteine,de aceea cura cu grâu încolţit previne artrita,scade pofta de dulciuri şi de alcool,îţi fortifică rădăcina firului de păr şi creşte capacitatea vizuală. Atunci când o ţii cel puţin trei luni,ea fortifică sistemul natural de protecţie a organismului împotriva bolilor,previne anemiile,dar are şi capacitatea de a ajuta organismul să se refacă mai repede după o intervenţie chirurgicală.

Cum se prepară:

Într-un vas se pun 200 de grame de grâu şi se spală sub mai multe jeturi de apă. Apoi se dă vasul deoparte,iar din opt în opt ore se schimbă apa,având grijă să nu fie atins grâul. După trei zile,va apărea rădăcina şi un colţ mic verde. Când acesta ajunge la doi mm,se bun boabele într-o sită,ce se va ţine iarăşi sub jet. Se iau patru linguriţe de grâu mestecate cu miere de albine dimineaţa,pe stomacul gol.

Ai grijă!

Grâul încolţit este contraindicat femeilor care se confruntă cu menstruaţie abundentă.

Meiul reglează tensiunea arterială

Meiul este unul dintre cele mai bogate alimente în magneziu şi în vitamina B3,combinaţie care ajută la reducerea tensiunii arteriale şi a colesterolului „rău“,scăzând astfel riscul de producere a infarctului. El este benefic în cazul depresiilor şi a durerilor cronice,întrucât conţine o substanţă asemănătoare melatoninei,responsabilă de tonusul fizic şi psihic al organismului. În plus,meiul este antibacterian,eliminând mirosul neplăcut al respiraţiei.

Cum se prepară:

Se spală de mai multe ori seminţele şi se lasă peste noapte în apă,la înmuiat. La o parte de mei se pun trei părţi de lichide,apă sau supă,şi se fierbe până când capătă consistenţa unui pilaf sau a unei paste cremoase. Dacă mai este nevoie,se mai adaugă apă în timpul fierberii.

Ovăzul te ajută când ai pietre la rinichi

Unul dintre puţinele cereale care pot fi consumate în stare crudă,ovăzul poate fi eficient în cazul persoanelor care au nisip sau pietre la vezica biliară şi la rinichi,dar este indicat în acelaşi timp suferinzilor de diabet sau de hepatită. În cazul stărilor de astenie,surmenaj sau somnolenţă accentuată,cura cu ovăz funcţionează ca un adjuvant pe lângă tratamentele clasice,oferind un impuls de energie organismului. Principala calitate a boabelor de ovăz este dată însă de conţinutul ridicat de fibre ce ţin în frâu apetitul,stimulează digestia şi oferă o senzaţie de saţietate de lungă durată.

Cum se prepară:

Fulgii de ovăz se pot consuma în stare neprocesată alături de ceai sau iaurt,fiind o alegere excelentă pentru un mic dejun sănătos,care-ţi va încărca bateriile cu energie pentru întreaga zi. Dacă nu-ţi place crud,îl poţi fierbe timp de 20 de minute în apă sau în lapte şi îl poţi mânca sub formă de budincă.

Orzul previne constipaţia

50 de grame de orz conţin de şapte ori mai multă vitamina C decât o portocală şi de 11 ori mai mult calciu decât laptele. La fel ca şi ovăzul,orzul are un aport ridicat de fibre,esenţiale pentru îmbunătăţirea tractului intestinal şi prevenirea constipaţiei. De asemenea,ajută la refacerea florei intestinale,având un efect calmant şi antiinflamator. Este recomandat şi persoanelor care au probleme cu albirea prematură sau căderea părului,deoarece complexul de vitamine B,precum şi de vitamina A contribuie la refacerea podoabei capilare,întărind firul de păr de la rădăcină.

Cum se prepară:

Poate fi întrodus în alimentaţie sub formă de fulgi,împreună cu fructe acrişoare,  miere de albine şi iaurt degresat,putând fi consumat de preferinţă dimineaţa. Tot în prima parte a zilei,se pot lua pe stomacul gol două linguriţe cu boabe de orz germinate,timp de câteva zile.

Secara elimină toxinele

Este considerată una dintre cerealele-minune,întrucât conţine multe minerale,vitamine şi fibre. Doar 50 de grame de boabe de secară iţi asigură jumătate din necesarul zilnic de fibre,care au rolul de a stimula eliminarea substanţelor toxice din organism. Astfel,ai şanse reduse ca pe viitor să te confrunţi cu afecţiuni ale colonului,cum ar fi cancerul. Mai mult,este recomandat consumul zilnic de fulgi de secară de către persoanele anemice,deoarece este bogat în mangan,magneziu,fosfor şi în vitaminele A,B şi K.

Cum o consumi:

În combinaţie cu fulgii de ovăz reprezintă alternativa ideală pentru un mic dejun sănătos care poate fi consumat de persoane de toate vârstele. Amestecă o mână de fulgi cu câteva fructe uscate tăiate în bucăţi mici şi 250 de ml de lapte şi masa de dimineaţă este gata.

Atenţie!

Cerealele conţin gluten,fiind interzise persoanelor care au intoleranţă alimentară la această substanţă!