Acestea dau aromă produsele alimentare,ceea ce este esenţial atunci când încerci să slăbeşti. Mai multe cercetări arată că dacă nu îţi place gustul mâncărurilor pe care le mănânci,există şanse foarte mici să ţii cura până la capăt. De exemplu,o bucată de pui este mai apetisantă dacă adaugi un pic de rozmarin,boia de ardei,sare de mare şi piper.

 

Turmeric

 

Acest condiment galben ar putea ajuta organismul să ardă grăsimi,potrivit unui studiu din 2009 realizat la Universitatea Tufts. Oamenii de ştiinţă au descoperit că şoarecii hrăniţi cu curcumina-ingredientul activ din turmeric-au pierdut mai multă grăsime decât cei cu acelaşi regim alimentar,dar fără turmeric. Considerat şi „condimentul care te încălzeşte“,turmericul creşte căldura corpului,care,la rândul său,poate stimula metabolismul. Adaugă acest condiment în supe sau tocane.

 

Scorţişoară

 

S-a demonstrat ştiinţific că acest condiment clasic echilibrează nivelul de zahăr din sânge,reducând pofta de mâncare. În plus,oferă senzaţia de saţietate pentru mai mult timp. Poţi creşte aportul zilnic de scorţişoară prin combinarea condimentului cu brânză de vaci,iaurt simplu.

 

Ardei iute

 

Dacă ai pus vreodată accidental prea mult ardei iuteîn mâncare,atunci ştii că acest condiment este unul care te încălzeşte foarte mult. Similar turmericului,ardeiul roşu creşte temperatura corpului,contribuind la stimulaarea metabolismul. Adaugă puţin ardei iute în supe,omletă.

 

Chimen

 

Este un mic condiment cu beneficii foarte multe. Doar o linguriţă adăugată în mâncare poate ajuta să arzi până la de trei ori mai mult ţesut adipos,potrivit unui studiu recent efectuat pe femei supraponderale. Încearcă să-l adaugi în supe,tocane,sosuri.

 

Piper negru

 

Acest condiment are capacitatea de ardere a grăsimilor. Mai mult,aceasta poate împiedica formarea de noi celule grase,ajutând astfel la prevenirea creşterii în greutate. Dacă nu l-ai încercat deja,adaugă piper negruîn supe,tocane sau mâncăruri cu carne.