Sfecla roşie este o sursă bogată de vitamina A, complexul de vitamine B, vitamina C, vitamina K, calciu, cupru, fier, iod, potasiu, sodiu şi sulf. De asemenea, sfecla poate fi gătită în foarte multe moduri, dar ea poate fi la fel de bine mâncată crudă.

Un alt mod de a o consuma este sub forma sucului, care se prepară foarte uşor şi care poate face adevărate minuni dacă este consumat zilnic. 



Cum se prepară sucul de sfeclă roşie

Sucul de sfeclă roşie se poate prepara curăţând sfecla roşie, tăind-o în cuburi şi adăugând cuburile într-un storcător de fructe.

Sucul de sfeclă roşie se poate combina cu diverse ingrediente pentru a diminua gustul dulce, sau pentru arome mai plăcute, cum ar fi: mere acrişoare, lămâile, ghimbirul, ananasul şi multe altele.

Încearcă şi sucul de sfeclă roşie cu morcov sau ţelină.


De ce să bei suc de sfeclă roşie

- ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sanguine, la reducerea nivelului de colesterol din sânge, dilatând totodată vasele sanguine şi împiedicând formarea cheagurilor de sânge.

- ajută şi la scădere a tensiunii arteriale, prevenind, totodată, atacurile de inimă şi bolile cardiovasculare.

- este un bun ajutant în vindecarea bolilor de vezică biliară şi vindecarea gutei.

- conţine aminoacizi cu rol de dezvoltare şi menţinere a ţesutului muscular.

- are un conţinut ridicat de iod, benefic asupra glandei tiroide.

- conţinutul ridicat de potasiu ajută la întărirea muşchiului inimii.

- are un puternic efect antiinflamator şi revigorant, ajutând la ieşirea din stările de oboseală şi stres, mai ales dacă este consumat dimineaţa.

- are şi un puternic rol alcalin, calmând aciditatea gastrică.