De Paşte,obiceiul colorării ouălor s-a transmis creştinilor încă din cele mai vechi timpuri şi este practicat până în ziua de azi. Oul reprezintă un aliment deosebit de valoros pentru hrana omului,datorită aportului de factori nutritivi indispensabili organismului. Din punct de vedere nutriţional este un aliment complet,conţine proteine cu valoare biologică mare,glucide,lipide,vitamine (B1,B3,B5,B6,B9,B12,D,E,A) şi minerale (Na,K,Mg,P,Ca,Fe etc.). Din punct de vedere caloric 100 de grame de ou are 153 de calorii.

Efectele benefice a consumului de ouă

Mâncate în mod moderat,  previn coagularea sângelui şi formarea trombilor datorită proteinelor anticoagulante din gălbenuşul acestora. De asemenea,ajută la funcţionarea creierului,a sistemului nervos central şi a sistemului cardiovascular doarece conţin colină,o substanţă absolut necesară pentru organism şi care se găseşte în gălbenuşul de ou.

În plus,sunt bogate în vitamina D,ceea ce ajută la întărirea sistemului osos şi datorită conţinutului în vitamina E,oul este un bun antioxidant. Pe lângă aceste proprietăţi,consumul moderat de ouă scade riscul de apariţie a anemiei,fiind bogate în fier. Pentru a obţine toate beneficiile aduse de această „bombă nutritivă” se recomandă să consumi maxim 3-4 ouă pe săptămână,de preferinţă fierte şi nu prăjite.

Excesul poate cauza probleme de sănătate

Gălbenuşul de ou este un produs bogat în colesterol,având aproximativ 425 mg la 100 g,ceea ce duce la creşterea nivelului de colesterol rău din sânge şi la favorizerea apariţiei aterosclerozei.

Cei care ştiu că sunt alergici la anumite alimente trebuie sa fie foarte atenti,deoarece proteinele din ou constituie o cauză de declanşare a acestora. Ouăle trebuie consumate procesate,fierte,şi în nici într-un caz crude deoarece pot fi contaminate cu salmonella.