Fiecare parte a corpului are nevoie de apă pentru a funcţiona,inclusiv celulele pielii şi organele vitale. Apa folosită este cea care trebuie să fie înlocuită în mod continuu,deoarece se pierde prin transpiraţie,respiraţie,digestie şi urinare. Dacă nu este înlocuită,lipsa ei o să ducă la consecinţe grave.

Efectele deshidratării asupra organismului:

Aşa cum bine ştim,creierul este compus în mare parte din apă. Când apare deshidratarea,el se micşorează în mărime şi provoacă tulburări cognitive. Acest lucru poate duce la depreciere severă,care poate afecta activităţile de zi cu zi.

Un studiu a arătat că cei care conduc în timp ce sunt deshidrataţi,fac la fel de multe greşeli ca atunci când conduc sub influenţa alcoolului.

În plus,deshidratarea prezintă riscuri şi pentru alte părţi ale corpului. Atunci când nu se bea suficientă apă,sângele devine mai gros şi este mai dificil pentru inimă să-l pompeze. Acest lucru duce la creşterea nivelului de tensiune arterială şi poate duce la un atac de cord sau accident vascular cerebral.

Totodată,lipsa apei poate duce la dezvoltarea de dureri de cap frecvente,constipaţie,letargie,şi chiar poate creşte riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2 şi cancer.

De aceea,pentru a evita aceste probleme de sănătate,pe lângă apa pe care trebuie s-o bem,putem include în dietă alimente bogate în apă,cum sunt căpşunile,castravetele,salata,roşiile,vinetele,perele,ananasul sau pepenele verde. În plus,este recomandat ca o femeie să bea între 2 şi 2,7 litri de apă pe zi.

Aşa că,dacă data viitoare te simţi obosită sau ai dificultăţi de concentrare la locul de muncă,bea puţină apă şi vei vedea efectele pe care le are asupra ta.

Vezi video aici: