Patul e doar pentru somn!

Dacă obişnuieşti să faci şi alte lucruri în pat,să lucrezi la laptop sau să te uiţi la TV,rişti să dezvolţi unele obiceiuri care duc la insomnie. Dacă te trezeşti în mijlocul nopţii şi nu mai poţi adormi,ridică-te şi mergi prin casă aproximativ 20 de minute. Fă ceva care te linişteşte în lumină slabă şi stai departe de ecranele emiţătoare de lumină,recomandă specialiştii.

Citeşte şi:Cele mai bune poziţii de somn pentru diferite boli

Mergi la somn numai atunci când eşti obosit

Dacă te trezeşti în mijlocul nopţii,implică-te în activităţi care te relaxează şi încearcă să te culci din nou numai atunci când te simţi somnoros. Totodată,nu trebuie să te bagi la somn dacă nu eşti obosit. Menţinerea unui program de somn este importantă.

Meditează

Meditaţia nu este un tratament standard pentru insomnie,dar specialiştii o recomandă de cele mai multe ori. Cel mai bun mod de a încheia ziua este prin meditaţie. Şi anumite exerciţii,precum colorarea sau respiraţia profundă,te pot ajuta să adormi mai uşor.

Citeşte şi:Exerciţii de relaxare pentru un somn mai bun

Respectă un program de culcare şi de trezire

Păstrarea unui program normal de trezire şi de culcare,şapte zile pe săptămână,este importantă pentru cei cu insomnie cronică. Dacă eşti cu adevărat obosit dintr-un motiv oarecare,nu te băga la somnmai devreme decât în mod normal,ci respectă-ţi programul de somn normal. Cu o singură excepţie:dacă nu eşti deloc obosit,nu ar trebui să meargi la culcare.

Nu te uita la ceas şi nici la telefonul mobil

Dacă te trezeşti în mijlocul nopţii şi nu mai poţi să adormi,nu te uita la ceas,spun specialiştii. În caz contrar,este probabil să începi să te gândeşti la cât timp mai este până ca alarma să sune. Cât priveşte telefonul tău mobil,nu începe să-l butonezi,căci lumina albastră perturbă somnul.