Scapă de kilogramele în plus

La ultimele analize ţi-au ieşi valorile colesterolului rău mari,în timp ce colesterolul mic are valori mici? Primul pas pentru a le echilibra este să ţii o dietă,mai ales dacă te confrunţi şi cu câteva kilograme în plus. Renunţând la mesele copioase,bogate în grăsimi şi în calorii,vei elimina şi sursa valorilor mari ale colesterolului rău.

Renunţă la fumat

Acest obicei nu este nociv doar pentru sistemul respirator,deoarece creşte riscul de cancer pulmonar şi de astm,dar afectează grav şi sănătatea inimii. În acelaşi timp,cei mai mulţi dintre fumători au colesterolul mare,ceea ce creşte semnificativ riscul de infarct sau de accident vascular cerebral.

Schimbă-ţi radical dieta

Dacă până acum mesele tale erau formate din preparate prăjite,carne grasă,brânzeturi şi lactate nedegresate,este timpul să faci o schimbare semnificativă în modul în care te alimentezi. Renunţă la carnea roşie în favoarea puiului şi a peştelui,fiert,preparat la cuptor sau pe aburi. Introdu în dietă legume proaspete,fructe şi cereale integrale,iar rezultatele nu se vor lăsa aşteptate.

Ia suplimente alimentare

Grăsimile esenţiale omega-3 sunt cele care fac diferenţa între colesterolul rău şi colesterolul bun. În lipsa lor,valorile celui rău vor fi ridicate,ceea ce-ţi pune sănătatea în pericol. Acizii pot fi luaţi din peşte gras,precum macrou,somon sau sardine,dar şi din nuci şi seminţe,mai ales cele neprăjite. Poţi suplimenta acizii şi cu capsule cu omega 3 din ulei de peşte sau de krill. 2 capsule de 1000 de mg îţi asigură doza zilnică recomandată.

Cât mai multă mişcare

Chiar dacă nu ai timp să frecventezi sala de sport,poţi merge pe jos câteva staţii de autobuz. De asemenea,profită de zilele libere pentru a face plimbări în parc sau excursii la munte alături de familie. Toate aceste schimbări vor aduce îmbunătăţiri semnificative în starea ta de sănătate.


Citeşte şi:

Cum scazi colesterolul fără pastile

5 alimente care scad colesterolul LDL