În general,durerile de articulaţii se agravează din cauza frigului şi a umezelii. De accea,este indicat să nu ieşi din casă când temperaturile sunt foarte scăzute. În cazul în care trebuie să ieşi poartă genunchiere sau cotiere din material gros. Totodată,dacă ai dureri de articulaţii,aplică pe încheieturi comprese calde.

Dacă vrei să ai articulaţii sănătoase,corectează-ţistilulde viaţă! Trebuie să ai o alimentaţie bogată în vitamina C,fier,zinc,acizi graşi Omega-3 şi să faci exerciţii uşoare,iar dacă eşti supraponderală trebuie să slăbeşti. În felul acesta nu mai soliciţi articulaţiile picioarelor. De asemenea,este important să porţi încălţăminte adecvată,mai ales atunci când faci drumeţii montane şi sport. Leziunile articulaţiilor pot să apară când nu te hidratezi suficient,când cari greutăţi mari sau când faci efort fzic continuu. Totodată,şi o alimentaţie săracă în vitamina C şi fier poate afecta articulaţiile.


Citeşte şi:

Remedii pentru tusea seacă

Scapă de migrene cu remedii naturale


Ceaiuri cu efect antiinflamator

Intensitatea durerilor şi a inflamaţiilor la nivelul articulaţiilor pot fi reduse cu ajutorul ceaiurilor. Poţi să faci cure timp de 2-3 luni cu infuzii din plante precum gălbenele,urzică,soc,mesteacăn şi plop. Pune într-o cană o lingură de plantă,peste care tornă apă clocotită. Lasă la infuzat 10-15 minute,după care strecoră amestecul. Bea 3 căni de ceai pe zi.

Masaj cu ulei de mentă

Specialiştii recomandă celor cu dureri articulare masajul cu ulei de mentă. Se amestecă 5 g de ulei de mentă cu 100 ml de alcool şi se fricţionează articulaţiile dureroase. Poţi să foloseşti şi uleiul din fructe de ienupăr sau tinctura de ienupăr. Aceasta din urmă se obţine altfel:lasă la macerat 10 g de boabe de ienupăr în 100 ml alcool,timp de 10 zile.