Culoarea roşie – susţine inima

Tabăra roşie este formată din căpşuni,mere roşii,pepene,struguri roşii,portocale şi grepfruturi roşii,ridichi,roşii,ceapă roşie,cartofi roşii;conţin substanţe care ţin deoparte maladiile cardiovasculare.

Culoarea albă – împotriva cancerului

„Albii” înseamnă bananele,perele albe,ceapa,usturoiul,ciupercile,cartofii. Toate conţin mult seleniu (care e abundent în ciuperci). Alicina,adevărat „medicament”,se găseşte din belşug în usturoi şi ceapă. Ambii compuşi au mare impact asupra sănătăţii inimii şi vaselor de sânge,scad colesterolul rău şi protejează împotriva anumitor forme de cancer.

Culoarea verde- întăreşte oasele

Merele şi perele verzi,kiwi,lămâile verzi,legumele de aceeaşi culoare (varză,salată,castraveţi,spanac,ceapă verde) conţin fitochimicale cu rol antioxidant (luteină şi indoli). Acestea întăresc oasele şi dinţii,îmbunătăţesc vederea şi protejează împotriva anumitor forme de cancer.

Culoarea galben-portocalie – creşte imunitatea

Grupul „portocaliilor” precum citricele,merele golden,pepenele galben,piersicile,caisele,şi legumele precum morcovii,cartofii galbeni,porumbul,roşiile galbene conţin multă vitamina C,betacaroten şi bioflavonoizi,excelenţi pentru sănătatea inimii,a vaselor,a ochilor,a sistemului imunitar.

Culoarea albastră-vineţie – menţine memoria

„Albaştrii”,precum strugurii negri,prunele,afinele,zmeura,coacăzele şi legumele de aceeaşi nuanţă (varza roşie,andivele roşii etc.) conţin antocianine şi fenoli care ajută la menţinerea unei memorii bune,a sănătăţii tractului urinar şi asigură o bătrâneţe fără probleme.


Citeşte şi:

De ce sunt cartofii vitali în dieta copilului tău

5 strategii ca să-ţi faci copilul să mănânce tot din farfurie