Bea multă apă

De multe ori, atunci când eşti deshidratată, simţi nevoia să mănânci ceva dulce. Ca să nu mai stai cu gândul la prăjitura din frigider, bea un pahar cu apă rece. Poţi stoarce în apă şi puţin suc de lămâie. Apa cu lămâie alcalinizează organismul şi-l ajută să absoarbă mai bine elementele nutritive. Evită sucurile îndulcite sau carbogazoase şi bea cel puţin 3 pahare de apă pe zi.

Fă mişcare

Atunci când te simţi obosită, cafeaua este nelipsită, iar fără dulciuri nu faci faţă cerinţelor de la muncă. Totodată, simţi nevoia să consumi băuturi carbogazoase. Ei bine, pe lângă faptul că mişcarea îmbunătăţeşte sănătatea fizică, te ajută să treci mai uşor şi peste perioadele stresante. Aşa că, data viitoare, când te simţi abătută şi pofta de dulce nu-ţi dă pace, fă minimum 20 de minute de mişcare. Te vei simţi mai bine şi nu vei mai pofti la desert.

Nu sări peste mese

Când sari peste mese, îţi scade glicemia şi vei avea tendinţa să compensezi valorile mici ale zahărului în sânge prin alimente bogate în zahăr – de la ciocolată la sucuri de fructe. Pentru a renunţa la dulciuri, este foarte important să iei 3 mese pe zi şi 2 gustări. Pe post de gustare poţi consuma stafide, fructe sau să prepari un ceai care taie pofta de dulce, din mentă, anghinare sau valeriană.

Mănâncă fructe şi legume

Înlocuieşte gustările care conţin zahăr cu fructe şi legume. Acestea sunt o alternativă bună la dulciuri deoarece au mai puţine calorii şi oferă organismului elementele nutritive de care are nevoie în fiecare zi. Fructele conţin fibre, care prelungesc senzaţia de saţietate şi reglează glicemia.

Odihneşte-te suficient

Nevoia de a mânca alimente dulci poate fi provocată şi de oboseală. Un somn bun îţi oferă energia de care ai nevoie pentru a nu mai simţi pofta de o ciocolată . Încearcă să dormi 7 - 8 ore pe noapte. În acest fel nu vei mai simţi nevoia să consumi dulciuri pentru a suplini nivelul scăzut de energie.