Specialiştii susţin că lipsa zahărului din organism poate fi fatală. De aceea,este mai bine să începi să îl consumi rar şi moderat.

 

Negarea nu este răspunsul

 

Faptul că îţi spui des că nu te mai atingi de alimentele dulci nu te va ajuta foarte mult. Acest îndemn poate să conducă la creşterea poftei pentru zahăr şi încurajează consumul fără oprire. Un pic de dulce din când în când este benefic. Specialiştii recomandă consumul de dulciuridupă masă,pentru a reduce efectul pe care îl are asupra nivelului zahărului din sânge.

 

Dormi suficient

 

Potrivit lui Martin Budd,naturopat,atunci când suntem obosiţi,consumăm zahăr. Deci,asigură-te că dormi suficient de mult,pentru a nu fi tentată să mănânci dulciuri.

 

Mănâncă picant

 

Ai putea încerca să găteşti mai condimentat. De asemenea,poţi să-ţi condimentezi preparatele culinare şi băuturile cu vanilie sau cu diferite mirodenii,cum sunt nucşoara,scorţişoara şi cardamomul.

 

Fă cât mai multă mişcare

 

De cele mai multe ori,răsfăţarea cu ceva dulce după o masă este un obicei sau un mod de a face faţă problemelor emoţionale. Înainte de a lua o gustareopreşte-te şi gândeşte-te de ce faci asta şi vezi dacă nu este o altă cale prin care să treci peste probleme.

 

Încearcă o detoxificare

 

Specialiştii spun că introducerea în dietă a verdeţurilor,crude şi a sucurilor de legume,cum sunt ţelina şi castravetele,nu numai că ajută la detoxificarea organismului,ci şi la reglarea zaharului din sânge,prin furnizarea de minerale şi proteine. De asemenea,frunzele verzi asigură o excelentă sursă de magneziu.

 

Nu neglija deficienţele nutriţionale

 

Carenţele substanţelor nutritive din organism măresc pofta de dulce. Anumite substanţe nutritive îmbunătăţesc controlul glicemiei,inclusiv al cromului,vitaminei B3 şi a magneziului.