Există două moduri de îmbătrânire a pielii. În primul rând este cea influenţată de procesele biologice naturale care au loc la nivelul pielii,între care modificările hormonale,cum ar fi pierderea de estrogen în organism,ceea ce încetineşte producţia de colagen şi de elastină. Astfel,pielea îşi pierde din fermitate şi devine mai sensibilă la acţiunile dăunătoare ale razelor UV,fiind predispusă la riduri şi la pete solare. În al doilea rând,există îmbătrânirea cauzată de factorii de mediu,precum expunerea la radicalii liberi şi,eventual,unele boli care provin de la poluare,fum,lumina soarelui şi alimente. Oamenii de ştiinţă cred că putem influenţa aspectul pielii printr-o serie de acţiuni. Iată ce poţi face.

Renunţă la obiceiurile dăunătoare

Lasă-te de fumat.  Ţigările conţin aproximativ 40.000 de toxine,fiecare depozitate direct în ADN-ul celulelor pielii,de fiecare dată când fumezi,spune Dr. Alex Karidis,consultant chirurg plastic. Numeroase studii realizate pe gemeni identici arată că fumatorii par cu zece ani mai în vârstă decât non-fumătorii. Cel mai des această diferenţă se vede în liniile din jurul ochilor,aşa numita laba gâştii. 

Scapă de stres

Stresul cronic,care ţine mai mult de câteva săptămâni,determină o creştere a nivelului de cortizol din organism. Nivelurile ridicate de cortizol determina o defalcare a colagenului,care se află în piele. Asta provoacă,de asemenea,pierderea de apă de la suprafaţa pielii,astfel încât tenul arată mai ridat,pur şi simplu pentru că este deshidratat. Doar zece minute de relaxare activă pe zi,mers pe jos au plimbare în natură,pot inversa acest răspuns.

Mănâncă proteine

​​O dietă bogată în proteine ​​şi acizi graşi esenţiali,prezenţi în somon şi în alte soiuri de peşte gras,ouă,nuci şi seminţe,este indicată pentru piele. Dietele bazate pe consumul redus de grăsimi sunt duşmanii unei piele sănătoase.

Fă exerciţii faciale

Încearcă acest antrenamentrapid care ajută la întărirea muşchilor faciali. Uită-te într-o oglindă,zâmbeşte cât mai larg posibil,păstrând în acelaşi timp buzele închise şi colţurile gurii ridicate spre urechi. În continuare,încreţeşte nasul şi vezi cum muşchii obrajilor se deplasează în sus. Stai aşa timp de 5 secunde,apoi relaxează-te. Repetă de 10 ori.