Persoanele care suferă din cauza durerilor apărute în urma purtării pantofilor cu toc se plâng că durerea este,de obicei,intensă dimineaţa sau după o lungă perioadă de odihnă,dar,că treptat,aceasta dispare. Dacă problema nu este rezolvată la la timp,poate duce la apariţia fasceitei plantare.

 

Exerciţii care ameliorează durerea

 

1) Pune-te în faţa unui perete cu un genunchi îndoit şi cu călcâiul pe pământ. Stai în această poziţie 10 secunde. Repetă procedeul de 20 de ori pentru fiecare călcâi inflamat.

2) Stai pe podea sau pe o saltea cu picioarele întinse în faţă.. Întinde un prosop orizontal. Înfăşoară-l peste un picior şi trage-l spre corpul tău pentru a întinde partea din faţă a piciorului. Repetă procedeul cu celălalt picior.

3) În timp ce stai aşezată,leagănă pe picior înainte şi înapoi o sticlă de apă îngheţată sau gheaţa rece. Fă asta timp de un minut şi repetă procedeul cu celălalt picior.

 

Remedii simple

 

Ocazional,durerile de picioarepot avea legătură cu stresul. Organismul poate răspunde cu tensiune,favorizând apariţia durerilor,inclusiv a celor de picioare. Prin urmare,încearcă să duci o viaţă fără stres. Dacă însă aceste neplăceri nu-ţi dau pace,poţi apela la câteva remedii simple.

Pachetele de gheaţă oferă ajutor rapid în cazul umflării sau apariţiei durerii de la nivelul picioarelor din cauza purtării pantofilor cu toc. Ţine un pachet de gheaţă pe călcâi 15 minute şi repetă procedeul,dacă este necesar. Gheaţa ajută la amorţirea zonei iar senzaţia de rece reduce inflamaţia.

Schimbă încălţăminte dacă durerea se prelungeşte pe parcursul mai multor zile.

Evită să porţi încălţăminte ce are tocuri foarte înalte.

Optează pentru pantofi bine lucraţi,din materiale rezistente şi schimbă-ţi încălţămintea când observi semne de uzură.