Fă mişcare în fiecare săptămână

 

Dacă alergi cel puţin o oră pe săptămână,speranţa de viaţă se măreşte cu şase ani. Oamenii de ştiinţă cred că joggingul oferă multiple beneficii pentru sănătate:îmbunătăţirea consumului de oxigen şi scăderea tensiunii arteriale. Cu toate acestea,orice activitate fizică pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale prin întărirea inimii,astfel încât să poate pompa mai mult sânge cu mai puţin efort,scăzând astfel forţa pe artere.

 

Consumă iaurt

 

Doar o ceaşcă mică de iaurt pe zi poate reduce riscul de a avea tensiune arterială ridicată cu o treime. Oamenii de ştiinţă cred că mineralul care se găseşte din abundenţă în iaurt,şi anume calciul,poate face vasele de sânge să fie mai elastice,permiţându-le să se extindă uşor şi să menţină presiunea scăzută.

 

Mănâncă banane

 

Consumul de alimentebogate în potasiu,cum sunt bananele,şi reducerea aportului de sare ar putea salva mii de vieţi în fiecare an. Potasiul este un mineral important care controlează echilibrul fluidelor din organism şi ajută la scăderea tensiunii arteriale. Pentru a beneficia de beneficiile acestor fructe pentru sănătate,asigură-te că mănânci cinci în fiecare zi.

 

Redu consumul de sare

 

Sareaatrage fluidele,crescând volumul şi presiunea sângelui în artere. Dar nu doar în privinţa sării pe care o adaugi în mâncare trebuie să-ţi faci griji. Şi alimentele procesate,cum sunt biscuiţii,cereale pentru micul dejun şi cele gata pregătite conţin foarte multă sare,care poate fi dăunătoare pentru organism.

 

Pierde în greutate

 

Mai multe cercetări recente au aratat că pierderea în greutate cu doar câteva kilograme poate avea un impact semnificativ asupra tensiunii arteriale. Excesul de greutate îngreunează munca inimii,şi acest efort duce la hipertensiune arterială.

 

Nu fuma!

 

Nicotina din ţigări stimulează organismul să producă adrenalină,ceea ce face ca inima să bată mai repede,ducând la creşterea tensiunii arteriale.