Gripă versus răceală

Se estimează că există 200 de virusuri care pot provoca răceală. Şi,în ciuda a ceea ce cred mulţi,nu există nicio dovadă că vremea rece,de exemplu,duce la îmbolnăvire. Studii recente arată că  stresul şi alergiile cresc riscul de a răci. Răcelile sunt cauzate de virusuri,cum este rinovirus coronavirus şi afectează nasul,gâtul sau căile respiratorii. Aceşti germeni pătrund în mucoasa nazală,cresc şi infectează organismul. Dacă ai imunitatea scăzută,te îmbolnăveşti. Răceala ţine de la 2 la 14 zile.

În schimb,gripa este o boală infecţioasă,contagioasă,cauzată de virusul gripal A sau B. Se manifestă prin:febră,stări de oboseală,frisoane,tuse uscată,dureri mari de cap,roşu în gât.

Odihneşte-te cât mai mult

Când eşti bolnav,ai nevoie de odihnă. În plus,somnul suficient noapte de noapte este esenţial pentru menţinerea sănătăţii. Studiile arată că lipsa somnului este asociată cu probleme de sănătate şi incapacitatea de a pierde în greutate.

Vitamina D,importantă

Lipsa de vitamina D poate face ravagii în organism. Mai exact,slăbeşte sistemul imunitar. Pentru a face faţă răcelii şi gripei,ai nevoie de suplimente cu vitamina D şi să consumi cât mai multe legume şi fructe bogate în această substanţă.

Evită zahărul

Acest aliment slăbeşte sistemul imunitar şi ajută ca bacteriile să se înmulţească. Evitarea zahăruluieste cheia pentru a rămâne sănătoşi,în special atunci când eşti stresată sau la început de sezon rece. Poţi să-l înlocuieşti cu îndulcitori naturali,precum Stevia rebaudiana şi mierea,consumate însă cu moderaţie.

Pentru fluidizarea secreţiilor nazale

Foloseşte comprimate pe bază de extracte naturale de verbină,genţiană sau soc. Poţi încerca şi inhalaţiile cu aburi,cât şi spray-urile descongestionante. Acestea din urmă trebuie utilizate o scurtă perioadă de timp,pentru a nu da dependenţă.

De ajutor în dureri de gât

Când eşti răcit,este foarte important să-ţi hidratezi mucoasa gâtului. Pentru asta,fă o gargară cu apă caldă cu sare. Inflamaţia gâtului trece şi cu ibruprofen sau paracetamol,iar senzaţia de iritaţie se ameliorează dacă bei ceaiuri şi supe. Evită băuturile care au cofeină.