Iată ce sunt proteinele:

Proteina face parte dintr-un grup important de alimente de care ai nevoie pentru ca organismul să funcţioneze corect. Ca macronutrienţi,proteina facilitează buna creştere şi dezvoltare a corpului,precum şi întărirea sistemului imunitar.

Proteinele sunt responsabile pentru repararea ţesuturilor,a unor organe,tendoane,muşchi şi chiar oase,piele şi ochi. Este o componentă esenţială în sinteza enzimelor,neurotransmiţătorilor şi hormonilor,care sunt toate importante în menţinerea funcţiilor corporale. Fără un nivel suficient de proteine în alimentaţie,corpul este predispus la atrofie musculară.

Iată dacă pot proteinele să te ajute să slăbeşti

Studiile au arătat că un nivel ridicat de consum de proteine poate ajuta la reglarea cantităţii totale de calorii pe care le consumăm. Proteina are capacitatea de a extinde şi prelungi eliberarea de carbohidraţi în corp,oferindu-vă o aprovizionare constantă şi susţinută de energie.

Proteinele,plus exerciţiile fizice pot stimula rata metabolică şi creşterea cantităţii de calorii pe care le ardem. Dar de câte proteine avem nevoie ca să slăbim?

Cheia pentru a slăbi în mod corect este de a elimina ţesutul adipos din organism în timp ce se menţine masa musculară. Acest lucru este mai uşor de realizat cu ajutorul aportului de proteine suficiente,pentru a preveni apariţia foamei.

Institutul de Medicină recomandă că un aport zilnic de 0,8 grame de proteine pe kilogram de greutate corporală este ideal pentru adulţi,pentru a preveni dezvoltarea unui deficit de proteine.

Acest lucru se traduce la aproximativ 46 de grame de proteine pentru femei. "Grame de proteine" este o măsură a cantităţii de macronutrienţi efectivi proteinei care este ingerată,şi nu de sursa reală de proteine. Cu toate acestea,nivelurile corecte ale aportului de proteine nu sunt în concordanţă pentru toate persoanele.

Cantitatea optimă de proteine pentru orice persoană depinde de o multitudine de factori,inclusiv de vârstă,masa musculară,cantitatea de activitate fizică,starea de sănătate şi obiectivele de fitness,care sunt doar câteva.

  

Femeile însărcinate şi care alăptează

  

Potrivit Institutului de Energie şi Nutriţie,din New York,femeile au nevoie de aproximativ zece grame de proteine pe zi suplimentare în timpul sarcinii,în timp ce femeile care vor alăpta,vor avea nevoie cu 20 de grame mai mult pentru a sprijini producţia de lapte.

Zece grame de proteine pot fi găsite într-o singură porţie de iaurt grecesc sau o jumătate de cană de brânză de vaci. Femeile gravide sau cele care alăptează sunt nevoite să obţină 20-30 de grame de proteine zilnic din lactate,pentru calciu şi vitamina D,care pot fi găsite în aceste produse,şi care sunt esenţiale pentru sănătatea mamei şi dezvoltarea corespunzătoare a copilului.

 Persoanele sportive  

Aportul de proteine a persoanelor care au un stil de viaţă activ este puternic influenţată de frecvenţa,lungimea şi intensitatea din rutina lor de antrenament. Persoanele sportive necesită aproximativ de la 1,2 la 1,4 grame de proteine pe kilogram,de greutate corporală,care se ridică la 50 % mai multe proteine decât un non-atlet sau un  adult.

Este foarte uşor să obţinem doza necesară de proteine printr-o dietă regulată,astfel sportivii nu trebuie să îşi facă griji dacă să ia suplimente de proteine doar pentru a satisface cerinţele lor de zi cu zi. Cu toate acestea,consumul de suplimente de proteine  este o modalitate foarte bună de a reface aminoacizii necesari pentru refacerea masei musculare.