Proteine de calitate

Cartoful nu înseamnă doar carbohidraţii care pun în pericol silueta copilului tău. Mai conţine o mulţime de vitamine şi de minerale indispensabile creşterii. Un cartof mediu,cântărind aproximativ 150 g,nu oferă mai mult de 110 kcal. În plus,este alcătuit pe trei sferturi din apă şi din doar 20% substanţă uscată. Conţine circa 3 g de proteine de foarte bună calitate,ceea ce echivalează cu jumătate de pahar de lapte!

Regele potasiului

Un cartof,de talie medie,are un conţinut de 600-800 mg de potasiu,reprezentând 21% din necesarul zilnic al unui adult. La acest capitol,întrece chiar spanacul şi mult lăudata banană.

Potasiul este necesar în funcţionarea fibrelor musculare şi în transmiterea informaţiei nervoase. Inima însăşi este foarte sensibilă la variaţii cât de mici ale concentraţiei de potasiu din sânge. În plus,surprinzător,cantitatea de sodiu din cartof este foarte redusă,numai bună pentru un „regim fără sare”.

Sursă de fier

Sunt etape în viaţa copilului când necesarul de fier al organismului creşte foarte mult:după vârsta de 6 luni,când „proviziile” asigurate de laptele matern s-au terminat,în perioadele de creştere accelerată,la adolescentele aflate la menstruaţie etc.

În funcţie de soi,un cartof mediu poate asigura între 4-20% din necesarul zilnic de fier. De asemenea,mai conţine şi magneziu (6% din necesar),fosfor (tot 6%),zinc (2%),calciu (2%),precum şi alte elemente rare:crom,mangan,seleniu,molibden.

„Bombă„ de vitamine

Un cartof mediu aduce 21% din necesarul zilnic de vitamina C al unui adult! Ceea ce înseamnă că oferă numeroase beneficii pentru sistemul imunitar.

Vitaminele din grupul B sunt şi ele prezente,fiind foarte utile în producerea celulelor roşii,care transportă oxigenul spre ţesuturi,şi în sinteza aminoacizilor,materia primă din care sunt fabricate proteinele.

Nu provoacă creşteri bruşte ale glicemiei

Amidonul din cartof este un carbohidrat ieşit din comun:el furnizează energie organismului,fără a provoca periculoasele creşteri bruşte ale glicemiei. Un cartof mediu conţine 23 g de carbohidraţi.


Citeşte şi:

5 secrete ca să fii un părinte bun

5 strategii ca să-ţi faci copilul să mănânce tot din farfurie