Dieta anticolesterol presupune alimentatia fara grăsimi trans

 

Grăsimile trans nu au ce să caute în alimentaţia ta. Grăsimile trans sunt cele care se formează în procesul de hidrogenare a uleiurilor. Se găsesc în special în alimente procesate,produse de patiserie,prăjituri,margarine,semicongelate. Verifică eticheta produselor pe care le cumperi-şi evită-le pe cele cu ulei hidrogenat sau parţial hidrogenat.

 

 

Mai puţine grăsimi saturate in dieta anticolesterol

 

Nici grăsimile saturate nu au ce să caute în dieta ta,în cantităţi mari. Evită mezelurile,lactateleg rase,produsele de patiserie,untura,prăjelile. Dieteticienii spun că ai voie în jur de 20-30 g de grăsimi saturate pe zi.

 

 

Fără zaharuri rapide

 

Scade consumul de zaharuri simple,rafinate,din dulciuri,sucuri,conserve. Opează pentru zaharuri complexe din legume,cereale integrale,fructe oleaginoase.

 

 

Dieta anticolesterol-Variante de meniu 

 

La micul dejun,optează pentru un ou fiert,două felii de şunc,puţină brânză,2 felii de pâine integrală,un fruct,un iaurt. La prânz,dă prioritate supelor de legume,cu puţină carne albă (de pui,de peşte) sau cu vită. Tot la masa de prânz,optează pentru preparate la abur,fierte sau la cuptor,evitând prăjelile. La cină,optează pentru salată de crudităţi,paste integrale,supe-creme de dovlecei sau de dovleac,carne slabă. Drept gustare,dă prioritate fructelor oleaginoase (migdale,nuci),fructelor uscate (curmale,caise,smochine),fructelor proaspete.