Beneficiile citricelor

Portocalele,mandarinele,grepfrutul sau pomelo sunt pe cât de gustoase,pe atât de bogate în compuşi numiţi flavonoizi,cu proprietăţi anticancerigene. Din nenumăratele avantaje pe care le prezintă consumul regulat de citrice iată care sunt cele mai importante:

 

Portocale

·         Diminuarea nivelului colesterolului.Bogate în fibre,portocalele sunt recomandate celor care au un nivel crescut al colesterolului.

·         Îmbunătăţirea funcţionării inimii.Potasiul din conţinutul portocalelor contribuie la menţinerea sănătăţii cardiace în parametri optimi. Când potasiul scade,apar aritmiile.

 

Mandarine

·         Reducerea şi păstrarea greutăţii corporale. 100 g mandarine au doar 53 de calorii,ceea ce le recomandă în regimurile de slăbit.

·         Scut  împotriva îmbolnăvirilor.Mandarinele sunt bogate mai bogate decât portocalele în flavonoizi,vitamina A,caroten,xantină şi luteină,eficiente în prevenirea îmbolnăvirii organismului.

 

Grepfrut

·         Prevenirea artritei.Sucul de grepfrut conţine acid salicilic. Acesta,mai ales în combinaţie cu oţet din cidru,poate  ajuta la descompunerea calciului ce ajunge să se acumuleze la nivelul cartilajelor încheieturilor,ducând la boli articulare.

Pomelo

·         Tratarea infecţiilor urinare.Vitamina C din pomelo creşte aciditatea la nivelul tractului urinar,împiedicând dezvoltarea bacteriilor şi grăbind vindecarea,în cazul unei infecţii.

·         Micşorarea riscului de osteoporoză.Studiile arată că pulpa fructelor de pomelo îmbunătăţeşte densitatea osoasă şi poate scădea riscul fragilizării oaselor.

 

Consumate înainte de culcare,te ajută să slăbeşti

Nu există efecte adverse în cazul unui consum mare pentru că majoritatea vitaminelor şi mineralelor din aceste fruct sunt solubile şi excesul se elimină aşadar din organism. Poţi slăbi datorită creşterii proceselor metabolice şi arderilor de grăsimi,rezultate din aportul de vitamina C. Multe dintre dietele de scurtă durată includ şi grepfrutul care are cel mai ridicat nivel de vitamina C dintre toate citricele. Grepfrutul micşorează şi nivelul insulinei,ceea ce duce la un apetit mai uşor de controlat. Când nu ne mai este foame,mâncăm mai puţin şi ca urmare slăbim.

 

Mănânci citrice şi scapi de burtică

E bine să iei aminte că nicio dietă bazată pe un singur tip de alimente nu este indicată pe termen lung. Deşi citricele sunt bogate din punct de vedere nutritiv,nici dieta bazată pe aceste fructe nu trebuie să fie ţinută timp îndelungat.

 

Pasul 1

Mizează pe citrice la micul dejun. Fă-ţi un mix de portocale cu iaurt. Alternează cu jumătate de grepfrut şi cereale integrale.

 

Pasul 2

Schimbă-ţi obiceiurile alimentare astfel încât să incluzi mai multe fructe şi legume în meniul zilnic. Consumă mai puţină carne şi grăsimi. Înlocuieşte-le cu citrice şi legume din familia crucifere (varză,conopidă,broccoli,etc),bogate în fibre.

 

Pasul 3

Înlocuieşte sosurile pe bază de uleiuri şi maioneza cu sucul de lămâie. Astfel elimi din dietă caloriile inutile şi adaugi vitamina C.

 

48 de ore cu citrice

Acest regim se bazează pe consumul exclusiv de citrice:clementine,mandarine,portocale,grepfrut,lămâi,pomelo,mineole,tangerine etc.

 ATENŢIE! Dieta este foarte eficientă şi se poate slăbi 3-4 kilograme,dar este nesănătoasă dacă se ţine mai mult de 2 zile.

 

Avantaje

-  Stimulează,detoxifiază şi vitaminizează.

-  Ajută la reducerea greutăţii.

-  Este mai puţin costisitoare.

 

Dezavantaje

-  Poate provoca diaree.

-  Nu este recomandată persoanelor cu probleme cardiace sau cu probleme ale tensiunii arteriale.

-  Conţinutul ridicat de acid poate provoca arsuri la stomac.

-  După 48 de ore de dietă,eşti tentată să mănânci mai mult,ceea ce nu ar fi bine să faci fiincă vei pune la loc ce-ai dat jos!