Cuvântul "flexitar" este în esenţă o combinaţie între "flexibil" şi "vegetarian". Această dietă, cunoscută şi sub denumirea de "vegetarianism ocazional", îţi permite să mânânci ceea ce îţi place - inclusiv porţii mici de carne slabă. În plus, dieta flexitariană înseamnă adăugarea unui total de cinci grupe de alimente; tofu, linte, ouă şi fasole, fructe şi legume, produse lactate, zahăr, miere şi ierburi, şi în final, boabe întregi.

Dieta flexitară vine cu o serie de beneficii, şi anume:

Vei consuma mai puţine grăsimi saturate

Carnea, mai exact cea rosie, tinde să fie extrem de bogată în grăsimi saturate, motiv pentru care consumarea acesteia în exces poate creeşte riscul de boli cardiovasculare, precum şi colesterol. Legumele, pe de altă parte, conţin grăsimi sănătoase. Mai mult, reducând consumul de carne, reduci şi urmele de carbon.

Vei renunţa la alimentele procesate

Prin reducerea consumului de carne, mănânci mai puţină mâncare procesată. Când consumi mai multe legume şi fructe, nu te vei mai confrunta cu calorii goale care de obicei se găsesc în alimentele procesate. Vei observa că va scădea şi pofta pentru zahăr şi băuturi carbogazoase. Cu dieta flexitariană, vei ajunge să mănânci numai produse sănătoase, renunţând la cele nesănătoase.

Aportul de calorii va fi scăzut

Legumele sunt bogate în substanţe nutrivite precum vitamine şi minerale. Astfel, atâta timp cât consumi o varietate de alimente vegetariene sănătoase în fiecare zi, vei oferi organismului doza zilnică necesară de nutrimenţi şi vei consuma mai puţine calorii. Asigură-te că mănânci alimente bogate în proteine şi fibre.

Tranziţia este mai uşoară

Nu conteaza dacă eşti la prima dietă sau ai mai încercat multe altele, dieta flexitariană este una simplă. Deoarece nu trebuie să renunţi complet la carne, tranziţia este mult mai uşoară. Dacă eşti începătoare, poţi începe prin a mânca doar câteva mese fără carne în prima săptămână. Dacă ai mai avut astfel de experienţe, poţi începe prin a consuma doar una sau două mese pe bază de carne pe parcursul săptămânii. Începtul cu încetul, vei ajunge să renunţi la carne.

Meniul pe o zi:

Mic-dejun: o felie de pâine integrală (prăjită) cu unt de arahide şi un pahar de suc de portocale sau un măr;
Gustare: un pumn de migdale
Prânz: salată de legume;
Gustare: 2 cuburi de ciocolată neagră (70% cacao);
Cină: orez brun cu spanac.

Cât trebuie să ţii dieta flexitariană?

Dieta Flexitariană poate fi urmată o perioadă mai scurtă de timp, după meniul de cinci săptămâni, propus de autoarea Dawn Jackson Blatner în cartea sa cu acelaşi nume. De asemenea, îţi poţi face propriu plan de alimentaţie, pe care să-l urmezi în fiecare zi.


Credit foto: www.healthtraveljunkie.com