Nicole Avena,expert în nutriţie şi autor al mai multor cărţi cu diete,spune că există printre alimentele pe care le consumăm unele cu adevărate virtuţi terapeutice,care pot trata şi chiar preveni unele dintre cele mai neplăcute probleme ale pielii.

 

Pentru a estompa liniile fine şi ridurile

 

Ce să mănânci:căpşuni,ardei,portocale,broccoli,ananas,varză,papaya şi kiwi

Acestea sunt bogate în vitamina C,un antioxidant implicat în sinteza colagenului. Într-un studiu publicat în „American Journal of Clinical Nutrition“,cercetătorii au descoperit că există o legătură între consumul ridicat de vitamina C şi apariţia unui număr mai mic de riduri,la persoanele care obişnuiesc să includă în alimentaţie astfel de fructe şi legume. În comparaţie,cei care consumă carbohidraţi şi grăsimi au probleme cu tenul.

 

Pentru o piele curată,fără cusur

 

Ce să mănânci:verdeaţă,varză verde şi spanac,peşte proaspăt (somon sălbatic)

Peştele conţine acizi graşi Omega-3,iar legumele au numeroase substanţe nutritive,inclusiv vitaminele A şi C,cruciale pentru sănătatea pielii. Un studiu publicat în „Jurnalul European de Dermatologie“ a demonstrat că cei care nu prezintă semne de erupţii semnificative pe piele consumă foarte multe legume şi peşte,spre deosebire de persoanele care se confruntă cu acnee. O altă cercetare publicată în „Jurnalul Academiei Americane de Dermatologie“ arată că peştele are un efect protector împotriva acneei.

 

Pentru o piele hidratantă

 

Ce să bei:ceai verde

Ceaiul verde conţine o cantitate foarte mare de antioxidanţi numiţi polifenoli,iar un studiu recent,publicat în „Journal of Nutrition“ arată că ceaiul verde are proprietatea de a hidrata pielea şi de a creşte fluxul de sânge şi de oxigen la nivelul pielii.