Căpşuni – DA

În curând e sezonul lor,deci nu te sfii să le consumi cu încredere. De proprietăţile lor antioxidante beneficiază din plin inima şi arterele tale. Iar o bună circulaţie sanguină,se ştie,este esenţială pentru o activitate sexuală „ca la carte”.

Savurează căpşuni proaspete în cicolată neagră! Aceasta din urmă conţine metilxantine,compuşi care au capacitatea de a activa libido-ul.

Alcool – NU

Dacă un pahar de vin roşu te relaxează şi îţi aduce preaplin de antixodanţi,alcoolul din „tărie” nu e un bun stimulent al libido-ului. În cantităţi mari,„amorţeşte” şi adoarme simţurile,şi scade inhibiţiile într-un sens care te poate îndemna să iei decizii necugetate,în ceea ce priveşte sexul.

Migdale – DA

Conţin zinc,seleniu şi vitamină E,care sunt importatne pentru sănătatea sexuală şi reproducere. Seleniul,se ştie,ajută în caz de infertilitate,iar vitamina E e de folos inimii. Zincul stimulează hormonii sexuali masculini.

Migdalele mai conţin şi acizi graşi buni,Omega 3,care fluidizează circulaţia sângelui,inclusiv în zona aparatului reproducător.

Friptură – NU

Deşi carnea friptă vine cu o zestre bogată de proteine şi zinc,furnizează şi belşug de grăsimi saturate şi colesterol. Un regim bogat în carne este asociat cu un risc crescut de diabet de tip 2,hipertensiune şi boli de inimă – toate aceste boli având efect negativ asupra vieţii sexuale.

Pepene roşu-DA

Aduce mulţime de fitonutrienţi care stimulează libidoul-licopen,citrulină,betacaroten-,toţi având rol în dilatarea vaselor sanguine. Ceea ce e echivalent cu impulsionarea funcţiilor sexuale.

Cartofi prăjiţi-NU

Prăjelile – de la chiftele la cartofii pai – sunt bogate în acizi graşi „răi”,saturaţi sau de tip trans,care influenţează negativ activitatea inimii şi circulaţia sanguină,fiindcă se depun şi rigidizează pereţii arterelor.

Iar cartofii prăjiţi,dragii de ei... sunt asociaţi cu riscul apariţiei diabetului 2,ceea ce înseamnă „blocaje” sexuale în cuplu.

Asta nu înseamnă să nu mai mănânci niciodată „prăjeli”. Contează şi tipul de ulei în care găteşti alimentele:uleiurile vegetale,uleiul de măsline contribuie mai puţin la concentraţia finală de grăsimi saturate.