Colesteroluleste una dintre substanţele produse de ficat şi care este vitală pentru sănătate. Iar menţinerea sub control a nivelului este foarte importantă pentru echilibrul intern. Dar cel care necesită mai multă atenţie este LDL-ul sau colesterolul rău.

LDL-ul este rău,deoarece este produsul chimic care se acumulează în artere. Dar,pentru că şi organismul produce colesterol şi poate fi luat din alte surse,sănătatea poate fi pusă în pericol dacă nu sunt luate măsuri.

Citeşte şi:Redu colesterolul cu acest suc de aloe vera

Există câteva situaţii la care trebuie să fim atent cu ceea ce mâncăm:

-Vârsta,peste 40 de ani
-Excesul de greutate
-Ereditatea

Toate complicaţiile pot fi evitate dacă sunt schimbate stilul de viaţă şi alimentaţia,iar acest lucru implică includerea fructelor în dietă.

Iată care sunt cele mai bune fructe pentru reducerea colesterolul mărit:

Avocado,mai mult decât un fruct savuros

S-ar putea să te întrebi:"fructele de avocado vor ajuta cu adevărat la echilibrarea nivelului de colesterol?" Răspunsul este da. Trebuie mâncat o jumătate de avocado zilnic. Împreună cu o dietă sănătoasă,acest lucru poate ajuta la reducerea colesterolului în aproximativ o lună.

Avocado este o sursă sănătoasă de grăsimi monosaturate,care ajută la menţinerea sănătăţii sistemului cardiovascular. În plus,conţine vitamina B3,care ajută la echilibrarea nivelului de colesterol.

Grepfrutul,perfect pentru echilibrarea colesterolului mărit

Grepfrutul este unul dintre fructele care ajută la reducerea colesterolului rău. Este important ca în fiecare zi să fie mâncat câte jumătate de fruct,la micul dejun.

Proprietăţile antioxidante ale acestui fruct sunt foarte bune. Fără îndoială,acestea contribuie la creşterea calităţii vieţii oamenilor,datorită calităţile sale de protejare a inimii.

Sucul de portocale,bun pentru colesterol

Pentru a înţelege de ce sucul de portocale ajută la echilibrarea colesterolului,trebuie ştiut ce sunt sterolii. Aceştia au o structură chimică similară cu colesterolul,şi sunt un compus natural care se găseşte în fructe,cum este portocala,în unele legume,fructe uscate,seminţe,şi chiar şi în uleiurile vegetale.

Citeşte şi:Probleme cu colesterolul? Scapă natural de această grijă

Sterolii reduc atât colesterolul total,cât şi nivelul de LDL din corp. În timp ce portocalele oferă doar o cantitate mică de steroli,ele cresc şi cantitatea de colesterol bun. Aşadar,ar trebui mâncate portocale în fiecare zi.

Mărul,trebuie mâncat zilnic

Mărul poate fi mâncat în mai multe moduri:la micul dejun cu fulgi de ovăz,la prânz cu o salată de ţelină şi nuci,sau după-amiaza sub formă de suc. Indiferent cum îl consumi,el nu trebuie să lipsească din dieta zilnică.

Mărul este bun pentru colesterol dacă este mâncat cu coajă,pentru că ea conţine pectină şi polifenoli. Datorită acestora,nivelul colesterolului este menţinut sub control.

Sursă:www.steptohealth.com