Cu cât combini alimente din mai multe grupe,cu atât aduci mai multe beneficii organismului. Iată câteva gustări destinate micului dejun,care menţin senzaţia de saţietate mai mult timp şi cresc nivelul de energie.

Unt de arahide,miere şi pâine integrală

O gustare extrem de sănătoasă şi hrănitoare este untul de arahide în combinaţie cu puţină miere,pe o felie de pâine integrală. De asemenea,poţi adăuga şi un pahar cu lapte şi chiar câteva felii de fructe. În total,vei acumula 320 de calorii.

Cereale cu lapte

Un mic dejun hrănitor şi delicios constă în consumul unui bol cu cereale cu lapte. Însă,asigură-te că cerealele pe care ai de gând să le mănânci conţin cel puţin 5 grame de fibre per porţie,iar laptele conţine cât mai puţine grăsimi. În cazul în care nu ai timp să iei masa de dimineaţă,îl poţi servi la serviciu,sub o altă formă:într-un iaurt sărac în grăsimi adaugă o lingură,două de cereale,amestecă,apoi mănâncă.

Avocado umplut

Dacă eşti în căutarea unui altfel de mic dejun,iată o idee gustoasă şi sănătoasă:taie un avocado în două părţi egale,decojeşte-l,scoate-i sâmburele,iar în loc adaugă sosul preferat,peste care presară puţină sare. O astfel de gustare îţi asigură energia necesară zilnică,menţinându-te sănătos. Avocado este o sursă bogată de grăsimi sănătoasă,cunoscute sub numele de grăsimi mononesaturate şi conţine din plin vitamina K,esenţială pentru buna funcţionare a sistemului vascular sanguin şi a sistemului osos.

Fulgi de ovăz

Iată o reţetă uşor de preparat,care te va încarca cu energie şi va oferi organismului nutrienţi importanţi pentru buna funcţionare. Ai nevoie de o ceaşcă de fulgi de ovăz,două ceşti de orez,lapte sau apă pe care le amesteci într-o oală pe care o pui la foc mediu. După ce a dat în fiert,îndepărtează amestecul de pe foc şi adaugă ¼ de linguriţă de vanilie,puţină scorţişoară şi miere,iar la sfârşit adaugă 2 linguri de ulei de in.