Dacă îţi place să faci sport sau e foarte cald afară trebuie să acorzi mai multă atenţie hidratării. Şi cum timpul e din ce în ce mai scurt,ai nevoie de câteva gustări dietetice,pe care să le prepari rapid,bogate în apă,săţioase şi care să-ţi asigure necesarul zilnic de vitamine şi de minerale.

Salata de fructe te răcoreşte

În zilele mai calde te poţi răcori cu o salată de fructe în care pui multe citrice şi ananas proaspăt. La o felie tăiată cubuleţe adaugi o jumătate de măr,kiwi şi un pic de zeamă de lămâie (ajută la absorbţia vitaminelor în corp). Câte un castronel,de două ori pe zi,înainte de ora 18.00 (te ajută să eviţi balonarea). În plus,citricele sunt de două ori mai hidratante ca orice altă băutură specifică sportivilor de performanţă (conţin 96% apă,calciu,magneziu,potasiu,sodiu şi multe săruri hidratante).

Iaurtul îţi dă energie

O gustare bogată în calciu,iaurtul are un procetaj scăzut de grăsimi şi este ideal în curele de slăbire. Îl poţi mânca,dimineaţa sau seara,ca atare sau cu bucăţele de fructe (evită-l pe cel din comerţ,are numai coloranţi şi este plin de zahar). Oricum ar fi,îţi dă energie şi poftă de viaţă. În plus,un iaurt pe zi te ajută la digestie şi îţi fortifică imunitatea (iaurtul preparat în casă are mai mult calciu şi fermenţi lactici decât cel din comerţ).

Salată de roşii şi castraveţi arde grăsimile

Castravetele,slab în calorii,dar bogat în apă şi minerale (calciu,magneziu,potasiu,sodiu şi multe alte minerale),are un efect hidratant de două ori mai puternic decât aceeaşi cantitate de apă consumată. La rândul lor,roşiile sunt bogate în vitamina C,te ajută să slăbeşti prin conţinutul ridicat de fibre,îţi dau senzaţia de saţietate şi favorizează arderile grăsimilor. În aceeaşi combinaţie,pentru mai multă savoare,poţi adăuga câteva frunze de salată verde şi ciuperci,zeamă de lămâie şi ulei de măsline extravirgin.