Evită dietele drastice

Dacă alăptezi,acordă-ţi 8-12 luni pentru a reveni la greutatea de dinainte de sarcină. Dietele drastice ameninţă cantitatea de lapte matern,dar,mai ales,calitatea lui.

Necesarul caloric zilnic pentru o mamică în perioada în care alăptează este de aproximativ 2000 de calorii. Bea suficiente lichide-apă,compot,sucuri proaspete de fructe-,dar nu exagera,fiindcă nu există o relaţie direct proporţională între lichidele ajunse în organism şi producţia de lapte.

Dacă nu există contraindicaţii,reia activitatea fizică,crescând progresiv dificultatea exerciţiilor. Ia 3 mese principale şi 3 gustări,la 2-3 ore după mesele principale.

Care e meniul zilnic

În primele luni,nu poţi consuma fără limită legume şi fructe crude,ca alte femei care încep o cură de slăbire,din cauza faptului că unele dintre ele produc balonări. Dar 2-3 fructe pe zi pot înlocui gustările.

Consumă  zilnic 4 porţii de lactate şi 3 de carne slabă. Degustă cantităţi mici de legume,crude sau gătite,pentru a observa care dintre ele nu e tolerată de bebeluş. Lactatele slabe-iaurtul,brânza degresată-,sau cele bogate în lipide-telemeaua,caşcavalul-,alături de carnea slabă –peştele,curcanul,puiul,vita-nu trebuie să lipsească din meniul tău zilnic.

Ce să eviţi

Evită mezelurile,dulciurile,prăjelile,alimentaţia de tip fast food,băuturile carbogazoase.  Încearcă să mănânci la ore regulate. Majoritatea mămicilor care nu slăbesc sau care iau în greutate pe durata alăptarii au un stil de viaţă dezordonat,mănâncă haotic,nu gătesc şi abuzează de dulciuri.

Dacă te simţi slăbită,obosită,poţi opta,la micul dejun,pentru lapte sau iaurt  cu 2 % grăsimi şi cereale integrale cu fructe uscate,sau pentru un shake din lapte,iaurt şi banană.


Citeşte şi:

Alimente sănătoase care provoacă balonare

Lipsa somnului favorizează apariţia anxietăţii