Legume bogate în amidon

Porumbul şi mazărea,pot părea destul de sănătoase,dar în esenţă,aceste legume „aruncă în aer” conţinutul caloric al salatei tale. Legumele bogate în amidon au o cantitate mai mare de carbohidraţi în compoziţie şi în momentul în care le găteşti,amidonul se transformă în zahăr.

Mai mult decât atât,legumele bogate în amidon au tendinţa de a ridica nivelul de zahăr din sânge mai mult decât o fac legumele lipsite de amidon,ceea ce înseamnă că vei pofti la carbohidraţi cât de curând.

Alternativă:Pune în salată felii de ardei gras

 

Legume călite

Chiar dacă nu mănânci legume bogate în amidon,să nu ţi se pară că cele călite sunt o soluţei mai bună! Acestea se îmbibă cu ulei în momentul în care le sotezi şi asta se adaugă la conţinutul de grăsime al mesei tale.  

Alternativă: Nu e nimic complicat,pur şi simplu rezumă-te la varianta crudă a legumelor alese de tine. Poţi folosi ceapă,broccoli,ţelină,iar pe deasupra poţi presăra nişte pătrunjel,pentru proprietăţile sale antioxidante.

 

Măsline (sau orice altceva murat)

Par inofensive,nu-i aşa? Se pare însă că măslinele nu fac din salata ta o chestie mai sănătoasă,cum nu o fac nici atunci când vorbim de o felie de pizza! Măslinele verzi şi negre care se pun de obicei în salate,sunt murate;cu alte cuvinte,sunt pline de sodiu. Acelaşi lucru se aplică şi în cazul castraveţilor sau a gogoşarilor muraţi.

Alternativă: Optează pentru variante cu o textură interesantă,cum ar fi anghinarea,pentru a-ţi menţine salata „plină de viaţă”.

 

Fructe uscate (deshidratate)

Stafidele şi celelalte fructe uscate par total hrănitoare,însă sunt pline de zahăr şi calorii. O singură porţie de stafide conţine 138 de calorii. Ca să scapi de acestea,adaugă fructe proaspete.

Alternativă:Dacă vrei să dai un gust dulce salatei tale,optează pentru căpşuni proaspete,felii de mere,mandarine,afine sau struguri.